Volvo končí s čistě spalovacími motory. Chce vyrábět pouze elektrická či hybridní auta

Švédsko-čínský výrobce osobních aut Volvo Car Group nyní přesouvá zájem od vozů s čistě spalovacím motorem směrem k elektrickým a hybridním automobilům. Firma ve středu oznámila, že všechny nové modely uvedené na trh od roku 2019 budou plně elektrické nebo hybridní. Volvo se tak stává první velkou tradiční automobilkou, která určila datum, od kterého plánuje ukončit výrobu aut pouze se spalovacím motorem, i když elektrické vozy jsou už v odvětví dlouho trendem. Existují i výrobci čistě elektrických aut, například americká Tesla Motors.

Volvo bude nadále vyrábět spalovací motory pro modely, které budou uvedeny na trh před oznámeným datem. Současně chce ale začít ve všech svých modelových řadách nabízet elektrické nebo hybridní vozy. „Toto oznámení znamená konec aut poháněných jen spalovacím motorem,“ uvedl podle agentury Reuters generální ředitel společnosti Volvo Cars Hakan Samuelsson.

Mezi roky 2019 a 2021 plánuje automobilka Volvo představit pět nových, čistě elektrických vozů. Tři z nich pod značkou Volvo a dva pod značkou Polestar.

Od roku 2010, kdy firmu od amerického výrobce aut Ford Motor koupila čínská skupina Geely, automobilka Volvo silně investovalo do nových modelů a továren. Vybudovala si tak pevnou pozici na trhu prémiových vozů, jemuž dominují větší konkurenti, zejména německé automobilky Mercedes-Benz a BMW.

Součástí strategie firmy je i přijetí nových technologií, které umožňují vyšší výkon elektrických vozů a také autonomní řízení. Minulý měsíc firma oznámila, že přemění svůj podnik Polestar na samostatnou značku, která se zaměří na elektrické vozy s vysokým výkonem. Měla by se stát konkurentem vozům Tesla a Mercedes AMG.

Volvo
Zdroj: Reuters

Volvo se rozhodlo zaměřit na elektrické vozy zřejmě i díky svému čínskému majiteli. Čína je nyní jedničkou v oblasti prodeje elektrických aut a Geely je jedinou čínskou automobilkou, která vyrábí vozy pro Spojené státy. Podle údajů webu EV-Volume.com se v Číně loni prodalo téměř 265 tisíc čistě elektrických vozů, zatímco v celé Evropě 110 tisíc.

Celosvětově je trh s čistě elektrickými vozy stále ještě malý, na celkovém prodeji aut měly loni elektrické vozy podíl méně než jedno procento. Výroba se ale zvyšuje. Od ledna do března celosvětový prodej elektrických a hybridních vozů s nabíjením baterie ze zásuvky vzrostl o 40 procent na 191 700.