Vlak na nástupišti, jízda bez strojvedoucího. Počet incidentů na železnici prudce roste

Počet mimořádných událostí na železnici v letošním roce strmě stoupá. Inspektoři jen během ledna a února řešili celkem 220 incidentů, což je meziročně zhruba o čtvrtinu víc. Tento počet je také nejvyšší minimálně od roku 2015. Jde zejména o přejetí návěstidla na červenou. K zatím poslednímu incidentu došlo v pondělí, kdy do sebe narazily dva vlaky u Čáslavi. 

Video Události ČT: Srážce vlaků předcházela série incidentů
video

Události ČT: Pondělní srážce vlaků předcházela série incidentů

Zdroj: ČT24

Drážní inspekce aktuálně řeší několik incidentů z posledních týdnů. Mezi nimi je například případ z Vysočiny, kde osobní vlak jel šest kilometrů bez strojvůdce. U Ejpovic zase expres přejel návěstidlo na červenou a vjel na jinou kolej. Od srážky s dalším vlakem ho přitom dělilo pouhých 34 metrů.

Stejnou příčinu měl incident na pražském Smíchově, kde rychlík po nedovoleném projetí semaforu zastavil zhruba 30 metrů od jiného vozu.

I přes výrazný nárůst mimořádných událostí je zatím statistika usmrcených a zraněných osob na železnici pozitivnější. Letos na kolejích zemřelo celkem 26 lidí, loni jich bylo za první dva měsíce 29. Mírně se letos snížil také počet zraněných.

Dráhy zavedly kontroly strojvůdců

Velká část pochybení je způsobena lidskou chybou. České dráhy proto od minulého týdne zpřísnily kontroly práce strojvedoucích.

Následky nehod na železnici (rok 2018)
Zdroj: ČT24

„Kontroloři namátkově vykonávají kontroly přímo při jízdě vlaků a zaměřují se například na styl jízdy a dodržování důležitých bezpečnostních pravidel. Na případné chybné postupy na místě strojvedoucí ihned upozorňují,“ uvedl šéf státního dopravce Miroslav  Kupec.

Dráhy zároveň chtějí prosadit kontroly, zda strojvůdci ve volném čase místo odpočinku nejezdí u konkurence, což vede k jejich přetěžování.