Trať u Karlových Varů bude po sesuvu bezpečná do týdne. Oprava propadlé koleje ale potrvá déle

Na železniční trati severovýchodně od Karlových Varů, kterou o víkendu poškodil sesuv, by měly začít jezdit vlaky až koncem týdne. Podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřiny Šubové odborná firma nejprve stabilizuje svah, aby se mohlo jezdit po jedné, méně poškozené koleji. Oprava druhé koleje ale potrvá mnohem déle. Na místo sesuvu přijel i ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO).

Od sobotního poledne nejezdí vlaky v úseku Dalovice–Hájek nedaleko Karlových Varů na tzv. podkrušnohorské magistrály, tedy trati, která spojuje Ústí nad Labem, Teplice, Most, Chomutov, Karlovy Vary a Cheb. Trať těžce poškodil sesuv svahu pod ní. Na první pohled je zřejmé, že jedna ze dvou kolejí bude nesjízdná velmi dlouho, ale i na druhé potrvá výluka ještě asi týden.

Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové začne odborná firma stabilizovat svah pod ní v příštích dnech. „Prioritou SŽDC je obnovit provoz v dané koleji maximálně možnou bezpečnou rychlostí přibližně do týdne,“ uvedla s tím, že sanace podloží bude stát jednotky milionů korun.

PODÍVEJTE SE: Sesuv u Dalovic prozkoumávali specialisté pomocí dronů (zdroj: ČT24)

Až se začne jezdit po jedné koleji, zaměří se teprve železniční správa na druhou. Podle mluvčí Šubové „je výrazně poškozena sesuvem“. Její oprava potrvá podstatně déle a bude také dražší, půjde do desítek milionů.

Je nutné zjistit, zda se sesuv může opakovat jinde, říká ministr Ťok

Podle ministra dopravy v demisi Dana Ťoka (za ANO) se zatím nebudou přijímat mimořádná opatření na jiných tratích. „Musíme zjistit, jestli je to věc naprosto unikátní, nebo jde o věc, která se může stát i jinde. Pak to budeme kontrolovat,“ řekl ministr při návštěvě místa sesuvu.

České dráhy, které v úseku jezdí s regionálními vlaky i s rychlíky (linka Praha – Ústí nad Labem – Cheb), zajišťují od soboty náhradní autobusovou dopravu. Cestující z osobních vlaků musí přestupovat z vlaku v Dalovicích a Hájku. Rychlíky z Prahy pak končí v Ostrově nad Ohří, odkud jezdí náhradní autobusy až do Karlových Varů, kde pak čeká jiná souprava.

Ačkoli vypadá poškozené místo děsivě, sesuv nikoho neohrozil. Traťmistr nařídil zastavení provozu nejprve na jedné koleji, později na obou již před ním. Následně se sesunul svah pod tratí v délce několika desítek metrů a jedna kolej se částečně sesunula do vzniklé jámy.