Prodejci bazénů letos profitují z trendu trávit letní dovolenou v Česku. Tržby sice zatím rostou pomaleji než v roce 2015, kdy kvůli mimořádným vedrům a suchu poptávka po bazénech prudce stoupla, avšak zájem je o všechny kategorie bazénů.
Češi milují bazény u domu. Jsou v tom první na světě a svou pozici dál posilují
V Česku je bazén na každé třetí zahradě u rodinného domu či chaty, což je světový unikát. Celkový počet bazénů, které jsou trvale umístěné na zahradách, činí podle studie společnosti Mountfield asi čtyři sta tisíc. Podobný je také počet nafukovacích sezonních bazénů.
„Sucho a horko roku 2015 způsobily skokový růst zájmu o bazény. Tento trend pokračuje i letos,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Mountfield Aleš Hrouda. „Mnoho rodin bude letos dávat přednost před dovolenou v zahraničí pobytu doma a chtějí mít příjemné koupání na své zahradě,“ uvedl.
„Po loňském teplém létě zákazníci i letos projevili o bazény zájem dříve než v předchozích letech. Obecně na trhu panuje větší ochota nakupovat, lidé více utrácí,“ dodal marketingový manažer firmy Marimex Lukáš Jarý.
Trend: Vlastní bazén, ale málo starostí
Podle Aleny Rozšafné ze společnosti Albixon jsou letos největším favoritem opět přelivové bazény. „Voda sahá až po samotný okraj bazénu, což zaručuje čistý design a nenásilné začlenění do prostoru zahrady,“ řekla.
Současným trendem je podle Aleny Rozšafné automatizace. Zákazníci chtějí mít vlastní bazén, ale zároveň co nejmíň starostí s údržbou. Například automatické solničky na úpravu vody je možné rozšířit o wi-fi modul umožňující vzdálené ovládání všech funkcí a všech komponentů, které jsou k solničce připojené, na dálku přes webovou aplikaci. Sonda v bazénu sleduje míru znečištění a automaticky dávkuje sůl.
Stále populárnější je solární ohřev vody. V oblasti čištění vody zákazníci preferují slanou úpravu vody. „Během této úpravy nevznikají žádné škodlivé látky jako např. těžké kovy, a celý proces je šetrný nejen k lidské pokožce, ale i k životnímu prostředí,“ dodala Rozšafná.