Jak se jezdí Pendolinem, Leo Expressem a Regiojetem?

Praha/Ostrava - Na železniční úsek mezi Prahou a Ostravou vyjel další soukromý dopravce - Leo Express. Už nyní tady o cestující soupeří České dráhy se společností Regiojet. Štáby České televize vyzkoušely „na vlastní kameru“, co soupravy jednotlivých dopravců nabízejí. Vyrazily každý jinou soupravou z pražského hlavního nádraží a vystoupily v Pardubicích.

  • Vozy

Leo Express přichází jako jediný s úplně novými vlaky a jako jediný se také může pochlubit bezbariérovým nástupem. Ocení ho především starší lidé, kteří se špatně pohybují, stejně tak lidé na vozíčku nebo rodiny s kočárky.

Do vagonu Pendolina sice musí cestující po schodech, interiér ale i po sedmi letech provozu zaujme moderním designem, který podle Českých drah může pasažérům připomínat třeba palubu letadla.

Také do Regiojetu lidé musí vystoupat schody. Až 20 let staré vagony prošly modernizací a interiéry nabízí třeba nejvíc místa pro nohy.

Bezbariérový nástup do vlaku Leo Express
Zdroj: ČT24
  • Občerstvení

Nejkomplexnějšími službami se může pochlubit právě Regiojet. Noviny i káva zdarma jsou samozřejmostí, zároveň žlutý dopravce láká na vůbec nejnižší ceny občerstvení. Třeba koláč s kávou vyjdou na 9 korun. V Leo Expressu zaplatí hladovějící cestující za sendvič s kávou 25 korun, v Pendolinu ještě o 24 korun více. Soupravy ČD zase jako jediné nabízí samostatný prostorný bar a třeba i čepované pivo.

  • Technologie

V moderních technologiích vede Leo Express. Místo papírových novin si cestující může zdarma půjčit tablet a přečíst si zprávy v elektronické podobě. Navíc vlak disponuje vlastním serverem, z něhož si pasažéři mohou pouštět filmy, hudbu nebo hrát hry. Zásuvky na zapojení notebooku a u každé sedačky Wi-Fi připojení jsou samozřejmostí u Regiojetu i Pendolina. Pokrytí má ale v některých místech na trati problémy.

Nabídka serveru ve vlaku Leo Express
Zdroj: ČT24
  • Rychlost

Úsek Praha–Pardubice urazí nejrychleji vlak Českých drah, a sice za 54 minut. O 2 minuty pomaleji dojel vlak Leo Express, žlutému dopravci trvá jízda přesně hodinu.

Na celé trase z Prahy do Ostravy pak Pendolino suverénně vede, do metropole Moravskoslezského kraje dojede o 20 minut dřív než Leo Express a až o 26 minut před Regiojetem.

  • Cena

Pro většinu cestujících představuje rozhodující aspekt cena jízdného. Bez zákaznických slev přijde cesta do Pardubic Regiojetem na 130 korun, Leo Express si za jízdu účtuje 155 korun, za cestu Pendolinem dá cestující korun 170.

RegioJet
Zdroj: Petr Sznapka/ČTK
3 minuty
Reportáž Jitky Szászové, Jana Černého a Jakuba Linky
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
06:00Aktualizovánopřed 49 mminutami

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
před 54 mminutami

Ztráta důstojnosti, hodnotí summit opozice. Černý den pro EU, píší v Německu

Premiér Andrej Babiš (ANO) se dle jeho předchůdce Petra Fialy (ODS) na unijní úrovni staví po bok Slovenska a Maďarska a Česko v tomto novém kurzu zahraniční politiky ztratí důstojnost, respekt, a nakonec i peníze. Fiala tak reagoval na to, že se zmíněná trojice států nepřipojí ke garancím spojeným s unijní půjčkou pro Ukrajinu. Český postoj kritizují i další opoziční politici, výsledek summitu obšírně komentuje i řada médií. Ta německá píší o tvrdé ráně pro autoritu německého kancléře Friedricha Merze a černém dni pro EU.
11:01Aktualizovánopřed 57 mminutami

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
před 1 hhodinou

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
10:10Aktualizovánopřed 1 hhodinou

Podpora Ukrajiny bude pokračovat, Rusko je agresor, řekl Zůna

Podpora Ukrajiny bude pokračovat, prohlásil ministr obrany Jaromír Zůna (za SPD). „Jde jen o to, jakým způsobem, jak optimálně – i z hlediska našich národních zájmů – dále Kyjev podporovat,“ doplnil. O osudu muniční iniciativy rozhodne vláda jako celek, doplnil ministr. Resort obrany bude dle Zůny zároveň dále pokračovat ve strategických a významných modernizačních projektech. Prioritou bude protivzdušná obrana.
09:26Aktualizovánopřed 1 hhodinou

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
před 2 hhodinami

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
před 2 hhodinami
Načítání...