Sociální síť LinkedIn dostala pokutu 310 milionů eur kvůli cílené reklamě

Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) vyměřil sociální síti LinkedIn pokutu 310 milionů eur (7,8 miliardy korun) kvůli jejím praktikám při využívání osobních údajů k cílené reklamě. LinkedIn je součástí americké softwarové společnosti Microsoft.

DPC je v Evropské unii klíčovým regulátorem v oblasti osobních údajů pro většinu velkých amerických internetových společností. Tyto podniky mají totiž svá evropská ústředí právě v Irsku. O zmíněném rozhodnutí informoval v tiskové zprávě.

Úřad má výhrady mimo jiné vůči způsobu, jímž LinkedIn získává souhlas se zpracováváním osobních údajů. „Zpracovávání osobních údajů bez řádného právního základu je jasným a závažným porušením základního práva dotčených osob na ochranu údajů,“ zdůraznil Graham Doyle, který je členem vedení DPC.

Společnost LinkedIn vyjádřila přesvědčení, že její aktivity jsou v souladu s evropskými pravidly o ochraně osobních údajů GDPR. Dodala nicméně, že pracuje na úpravě svých praktik v oblasti reklamy, aby vyhověla požadavkům DPC.

Společnost Microsoft už v loňském roce přiznala, že v souvislosti s možnou pokutou od irského úřadu počítá s mimořádnými náklady kolem 425 milionů dolarů (zhruba deset miliard korun), uvedla agentura Reuters.