Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) vyměřil sociální síti LinkedIn pokutu 310 milionů eur (7,8 miliardy korun) kvůli jejím praktikám při využívání osobních údajů k cílené reklamě. LinkedIn je součástí americké softwarové společnosti Microsoft.
Sociální síť LinkedIn dostala pokutu 310 milionů eur kvůli cílené reklamě
DPC je v Evropské unii klíčovým regulátorem v oblasti osobních údajů pro většinu velkých amerických internetových společností. Tyto podniky mají totiž svá evropská ústředí právě v Irsku. O zmíněném rozhodnutí informoval v tiskové zprávě.
Úřad má výhrady mimo jiné vůči způsobu, jímž LinkedIn získává souhlas se zpracováváním osobních údajů. „Zpracovávání osobních údajů bez řádného právního základu je jasným a závažným porušením základního práva dotčených osob na ochranu údajů,“ zdůraznil Graham Doyle, který je členem vedení DPC.
Společnost LinkedIn vyjádřila přesvědčení, že její aktivity jsou v souladu s evropskými pravidly o ochraně osobních údajů GDPR. Dodala nicméně, že pracuje na úpravě svých praktik v oblasti reklamy, aby vyhověla požadavkům DPC.
Společnost Microsoft už v loňském roce přiznala, že v souvislosti s možnou pokutou od irského úřadu počítá s mimořádnými náklady kolem 425 milionů dolarů (zhruba deset miliard korun), uvedla agentura Reuters.