Na jevišti vyfotil Boleslava Polívku nebo tanečníka Mina Tanaku, v zákulisí pak třeba dramatiky Václava Havla nebo Arthura Millera. I jejich snímky se dostaly do knihy fotografa Jaroslava Prokopa. Vydal ji Institut umění – Divadelní ústav.
Fotil Havla, Mišíka i tajné taneční představení. Vychází kniha fotografa Jaroslava Prokopa
Klauniáda Am a Ea brněnského Divadla na provázku byla vůbec první inscenací, kterou na začátku sedmdesátých let Jaroslav Prokop fotografoval.
„Vždycky jsem se snažil herce nerušit v jejich práci. Obecně se říká, že slušnost je dát jim prvních pět minut, aby se dostali do svých rolí a začali vnímat jenom sebe, a ne to okolí,“ říká fotograf Jaroslav Prokop.
V roce 1984 byl jedním z mála, kteří viděli a zdokumentovali první pražské vystoupení tanečníka Mina Tanaky. „Měl víceméně tajné představení. Byl to šok, zjevení. Tančil sám, hodinu a půl a v podstatě nahý,“ vzpomíná Prokop.
Kouřící Havel i portrét Mišíka
Od začátku fotí taky plzeňský Mezinárodní festival Divadlo. Na jednom z ročníků třeba takhle v zákulisí zastihl amerického dramatika Arthura Millera nebo Václava Havla s herečkou Božidarou Turzonovovou.
Poslední snímky v monografii Jaroslava Prokopa patří Odcházení od Václava Havla. Zaznamenat mohl zkoušky i premiéru. Kromě divadelníků fotil ale také hudebníky. Je autorem třeba portrétu Vladimíra Mišíka, který se dostal na obal jednoho z jeho nejslavnějších alb.