Silničáři zahájili opravy objízdných tras, které sloužily pro provoz při loňské rekonstrukci mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny nedaleko Pasohlávek na Brněnsku. Začali v Brodě nad Dyjí, kudy vedla objízdná trasa ve směru na Brno, a v následujících dnech plánují demontovat mostní provizorium přes řeku Dyji.
Začaly opravy silnic, které sloužily jako objížďky Nových Mlýnů. Budou stát sto milionů korun
Brodem nad Dyjí a Drnholcem projely v loňském roce stovky aut a kamionů, které mířily do Mikulova a dál do Rakouska. Most přes Nové Mlýny procházel náročnou opravou. Teď budou muset silničáři opravit zničené silnice, které musely odolávat neobvyklé zátěži.
V souvislosti s demontáží provizorního mostu a rekonstrukcí silnice bude v Brodě nad Dyjí část silnice třetí třídy uzavřená od 15. března do 15. dubna. Následovat bude také demontáž mostního provizoria v Drnholci, kudy vedla objízdná trasa ve směru na Vídeň, a opravy poškozené silnice v Dolních Dunajovicích.
Přes sto milionů korun
„V zimě jsme provedli pasportizace, tedy zhodnocení stavu poškození objízdných tras. Se Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje jsme vybrali, které úseky jsou nejvíce poničené, a rozhodli o tom, které opravíme jako první. Jsou to právě opravy průtahu v Brodě nad Dyjí a v Dolních Dunajovicích. Postupně opravíme další poškozené úseky. Investice přesáhne částku sto milionů korun,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
Oprava mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny skončila po tři čtvrtě roce loni v prosinci. Vyšla téměř na 300 milionů korun. Výjimečná byla i tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Cílem bylo zajištění vyšší nosnosti mostní konstrukce. Uzavírka však motoristům komplikovala jízdu mezi Brnem, Mikulovem a Vídní, a to především v létě, kdy se na objízdných trasách tvořily kolony aut mířících na jih.