Nymburk – Na trati mezi Nymburkem a Kostomlaty nad Labem se v noci srazily dva nákladní vlaky. Nikomu se nic nestalo. Srážku pravděpodobně zavinil jeden ze strojvůdců. Při nehodě vznikla škoda za více než pět milionů korun. Provoz na dráze byl přerušen, až ve dvě hodiny odpoledne se podařilo železniční správě zprovoznit jednu kolej. Plně byl provoz na důležité dvoukolejné trati obnoven až před pátou hodinou odpoledne.
Srážka nákladních vlaků blokovala provoz u Nymburku
Podle mluvčí středočeských hasičů Lenky Kostkové při nehodě vykolejila lokomotiva a deset vagonů: „Jeden nákladní vlak stál na trati a druhý do něj zezadu najel.“ Některé vagony byly naloženy dřívím. Podle Kostkové byla v jednom z vlaků cisterna používaná k převozu chloru, která však byla prázdná. „K žádnému úniku látek nedošlo,“ dodala mluvčí.
Příčina nehody byla jasná krátce po události. „Strojvedoucí jel nepřiměřenou rychlostí a nereagoval na návěstidla, která byla na trati,“ popsal ji nymburský dozorčí provozu ČD Cargo Petr Svatoš. Dodal, že strojvedoucí za sebou měl v době nehody už 300kilometrovou cestu z Mostu. „Asi podcenil tu situaci, která na trati vznikla,“ podotkl Svatoš. Škoda, kterou strojvůdcova nepozornost způsobila, je asi desetimilionová.
Nehoda se stala krátce po jedné hodině v noci. České dráhy ráno po zahájení provozu osobních vlaků v úseku zavedly náhradní autobusovou dopravu. Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského mohly místem nehody v ranní špičce projíždět regionální vlaky, poté však výluka pokračovala a opět začaly jezdit autobusy. Rychlíky Praha–Hradec Králové byly po celou dobu jejího trvání odkláněny přes Poříčany, linka Ústí nad Labem–Kolín končila na nádraží v Lysé nad Labem. „Během dopoledne, kdy už není špička a jezdí méně vlaků a cestujících, by mělo probíhat odstranění následků nehody, což si vyžádá úplné uzavření trati, a měla by tam být zavedena náhradní autobusová doprava,“ upřesnil Šťáhlavský.
Do běžných tras se vlaky vrátily až odpoledne, zprvu se však jezdilo pouze po jedné koleji a navíc sníženou rychlostí. Nadobro se podařilo následky havárie zlikvidovat a obě koleje zprůjezdnit až 16 hodin po události.