Silničáři uzavřeli průtah Lázněmi Bohdaneč. Stavební práce omezí řidiče i MHD

Začala plná stavební uzavírka části silnice, která je průtahem Lázněmi Bohdaneč na Pardubicku. Potrvá do 30. června. Zavřená je část od kruhové křižovatky s fontánou na Masarykově náměstí po křižovatku se Spojovací ulicí na konci zástavby města směrem na Pardubice. Motoristé musí využít objízdnou trasu.

Během uzavírky nebude možné zaparkovat u domů, parkoviště lázeňského parku nebude pro veřejnost přístupné. „Objízdná trasa povede směrem od Pardubic kolem autobusového nádraží doleva a kolem sokolovny,“ popisuje mluvčí kraje Dominik Barták.

Také MHD v Lázních Bohdaneč jezdí obousměrně odklonem přes autobusové nádraží, ulicemi Za Sokolovnou a Dr. Tyrše. Zastávka na náměstí bude po dobu rekonstrukce mimo provoz. „Ve všední dny trolejbusy linky číslo 3 ukončí jízdu na zastávce UMA, točna. Na zastávce UMA, továrna cestující do Bohdanče přestoupí na autobusy. Stejně bude fungovat doprava i ve směru z lázeňského města. Náhradní autobusová doprava je bezplatná,“ nastínila mluvčí dopravního podniku Jitka Malinská.

O víkendu a státních svátcích budou jezdit na celé trase linky 3 parciální autobusy. Mají přídavné baterie, obejdou se tedy bez trolejového vedení. Lidé tak nebudou muset v zastávce UMA přestupovat na autobus.

Uzavřená silnice v Lázních Bohdaneč
Zdroj: MÚ Lázně Bohdaneč

Krajští silničáři opraví i most přes Rajskou strouhu

Komunikace opraví Správa a údržba silnic Pardubického kraje, od hejtmanství dostala účelovou dotaci téměř 26 milionů korun. Součástí stavby je rekonstrukce mostu přes Rajskou strouhu u autobusového nádraží. Oprava mostu bude stát šest milionů korun, uhradí ho dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Oprava silnice je druhou etapou. Loni kraj dokončil opravy úseku směrem na Chýšť. Silnice je od roku 2020 komunikací druhé třídy, stát silnici první třídy z Rybitví po Chýšť převedl na kraj. Hejtmanství tam díky tomu mohlo zakázat tranzitní kamionovou dopravu. O vytlačení kamionů z města radnice usilovala roky.

„Most přes Rajskou strouhu měl původně dělat stát, aby se urychlil převod na kraj, Ředitelství silnic a dálnic obstaralo projektovou dokumentaci a stavební povolení a dotace poskytl stát nám a my most opravíme,“ řekl ředitel krajských silničářů Miroslav Němec.