Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo část brněnského velkého městského okruhu v Bauerově ulici. Řidiči po roce a půl mohou jezdit po silnici bez omezení. Obsluha území městskou hromadnou dopravou bude ale horší, protože dopravní podnik už po dokončení stavby neobnoví v obou směrech zastávku Bauerova.
Řidičům se v Brně otevřela Bauerova ulice
Silnice už byla čtyřpruhová dříve, ale jízdní pruhy jsou nyní širší a přibyly zábrany oddělující provoz v obou směrech. Silničáři odstranili přechody pro pěší, kteří budou využívat nové lávky u koupaliště Riviéra a u Velodromu.
Bauerova ulice je součástí velkého městského okruhu. Ředitelství silnic a dálnic otevře 18. listopadu také navazující část okruhu v Žabovřeské ulici a 13. prosince úsek od Tomkova náměstí k Rokytově na severovýchodě města, řekli na brífinku zástupci Brna a ŘSD.
S ukončením stavby zmizela také veškerá omezení pro automobilovou dopravu a z pisáreckého tunelu je znovu možné do Bauerovy najet. Podle ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy opravy přispějí ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti. „Nejen pro motoristy, ale také pro pěší. Vznikl lepší přístup k areálu výstaviště i nově vznikající multifunkční aréně,“ řekl Fiala. Místem denně projede až dvacet tisíc aut.
Zastávka autobusů
Projekt přestavby silnice podle mluvčí dopravního podniku Hany Tomaštíkové se zastávkou už nepočítal. „Prostor je stísněný a kvůli bezpečnosti nešlo tuto zastávku zachovat,“ vysvětlil Fiala. Zastávka Velodrom směrem na Mendlovo náměstí zůstane na současném místě, v opačném směru zanikne na provizorním místě u čtvrté brány brněnského výstaviště. Umístěna bude do původní polohy u ústí Křížkovského ulice do Bauerovy.
Zastávky stejného názvu tak od sebe bude nadále dělit více než čtyřsetmetrová vzdálenost. Zastávka Riviéra ve směru na Mendlovo náměstí má být v původní poloze, v opačném směru bude umístěna na obslužné komunikaci v blízkosti sedmé brány výstaviště. Od ní to bude výrazně dále na koupaliště Riviéra než dříve. Místo zhruba minutové chůze budou muset lidé jít pět minut přes novou lávku, která čtyřproudovou ulici překlenula.
Cenu oprav Fiala odhadl na šest set milionů korun. Z pětapadesáti procent se na financování podílelo Brno a z menší části ŘSD. Částkou sedmnáct milionů korun přispěly také Teplárny Brno.