Vedení hlavního města začne vyjednávat s dopravci o zavedení nových nočních železničních spojení. Dohoda by se měla týkat měst, která jsou od Prahy vzdálena 800 až 1500 kilometrů, tedy například německého Frankfurtu nebo italského Milána. Sdělil to náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Praha chce noční vlaky do Benátek, Milána, Paříže či Hamburku
„Praha má skvělou polohu pro noční vlaky. Chceme dopravce motivovat, aby začali jezdit do Prahy. Cesta nočním vlakem nabídne bezpečnost a komfort při cestování po celé Evropě, včetně soukromých kupé s postelí a sprchou. A navíc má své specifické kouzlo,“ uvedl Scheinherr.
Slabinou současného stavu je podle náměstka mimo jiné to, že noční železniční spoje nemají podporu krajů a státu. Železniční doprava je proti letecké dopravě zatížena spotřební daní z pohonných hmot a je plně zpoplatněno využití dopravní cesty.
Magistrát začne jednat o spojeních do Frankfurtu, Amsterdamu, Bruselu, Paříže, Milána, Říma, Benátek, Hamburku a Kodaně. Dopravcům, kteří budou mít o noční spoje zájem, nabídne marketingovou, ale také finanční podporu. „Ukazuje se, že lidé o cestování vlakem přes noc mají zájem. V České republice jsme se o tom mohli přesvědčit letos v létě s vlaky do Chorvatska,“ uvedl Scheinherr.
Noční železniční linky byly v posledním desetiletí významně omezovány. Výjimkou bylo spojení Prahy s východem Slovenska, spoje do Curychu a Budapešti. Noční železniční spojení přestala jezdit do Amsterdamu, Kodaně, Splitu a Benátek.