Poprvé od požáru projely nádražím v Bohumíně vlaky

Bohumínem projely v noci na úterý první dálkové osobní vlaky. Poprvé od požáru řídicího centra, který minulou středu nádraží zcela vyřadil z provozu, se tam vrátily některé mezinárodní spoje do Polska. V noci na středu se částečně obnoví také regionální doprava. Do té doby musejí cestující jezdit autobusy. Vlaky, které končily nebo začínaly v Bohumíně, budou nadále jezdit z Ostravy.

Nejprve začaly jezdit přes Bohumín první noční dálkové spoje. „Během úterý se na trať vrátily i denní vlaky EuroCity spojující Varšavu s Vídní a Budapeští,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Upozornil, že z důvodu snížené propustnosti a rychlosti v postiženém úseku budou mít tyto vlaky zpoždění dvacet až třicet minut.

Regionální spoje se částečně obnoví ve středu

Na trase mezi Ostravou, Bohumínem a Českým Těšínem začnou od středy až do odvolání vlaky jezdit podle výlukového jízdního řádu. „Z hlavního nádraží v Ostravě vyjedou zhruba o deset minut dříve, aby do Dětmarovic přijely včas, případně s minimálním zdržením. Dále do Českého Těšína by měly jezit podle platného jízdního řádu,“ uvedl mluvčí. Podobně to bude v opačném směru. Z Českého Těšína vlaky vyjedou podle jízdního řádu, z Dětmarovic do Ostravy pojedou asi o dvacnát minut déle.

Bohumín budou i nadále míjet linky Praha–Varšava, Praha–Žilina–Košice. Také všechny vlaky, které končí nebo začínají jízdu v Bohumíně, budou jezdit z Ostravy. „K těmto vlakům bude nadále zajištěna náhradní autobusová doprava,“ řekl mluvčí dopravce. České dráhy mají k dispozici 14 autobusů, které náhradní dopravu zajišťují. V pracovní dny jezdí každých 15 minut.

Železniční stanici vyřadil z provozu požár, který z dosud neznámých příčin vypukl ve středu pozdě večer v technologické místnosti ústředního stavědla. Jednou z vyšetřovacích verzí je zkrat. Policie případ šetří jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, vzplály v desetimetrové výšce rozvody kabelů. Požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů.

Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců. Správa železniční dopravní cesty, které systém patří, odhaduje škodu na 100 až 200 milionů korun. Nadále jsou mimo provoz železniční přejezdy v okolí, kde platí mimořádná bezpečnostní opatření.