Praha - Parkování v hlavním městě bude zase o něco dražší a složitejší. Systém parkovacích zón se má totiž rozrůst do Prahy 4, 5, 6 a 8. Namířen je proti řidičům, kteří nejsou v místě hlášeni a zabírají místa rezidentům. Výnosný je pro magistrát i městské části, očekávají z něj příjmy v řádu desítek milionů korun ročně.
Modré zóny se rozšíří do dalších městských částí
Parkovací zóny zatím platí v centru metropole v Praze 1, 2, 3 a 7. Už na konci letošního roku by se mapa zpoplatněného parkování měla rozšířit o další lokality - Vyšehrad, Pankrác, Podolí, Krč a Michli v Praze 4, Smíchov v Praze 5, Dejvice, Bubeneč, Hradčany a Břevnov v Praze 6 a Karlín a Libeň v Praze 8. Zatímco žádost Dejvické radnice na magistrátu leží už pět let, Praha 4 projekt předložila před několika týdny. Projednávání o zónách, které dosud probíhá hromadně, zdržují samy městské části. „Zájem projevila Praha 4 a 8, naopak neprojevila ho Praha 11, tím se to neustále nesmyslně oddaluje,“ řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS).
Do magistrátní kasy by z parkování mělo ročně přitéct 50 milionů, na zhruba stejnou sumu si přijdou i městské části. Případné zavádění dalších nových zón chce magistrát urychlit. Žádosti bude projednávat s každou městskou částí zvlášť.
Proti zavedení zón byli obyvatelé Kobylis. Roční poplatek 700 korun za jedno auto se jim zdá příliš drahý. Stejný důvod zmiňují i obyvatelé Stodůlek a Butovic na druhém konci metropole. Místní radnice o zpoplatněném parkování teprve uvažuje. Obyvatelé sídlišť si totiž stěžují na nedostatek volných míst přes den. Parkoviště hlavně kolem stanic metra okupují středočeští řidiči. „V tuto chvíli není nic rozhodnuto, připravujeme ještě průzkum veřejného mínění na toto téma, poté se bude rada rozhodovat k dalším krokům,“ uvedl mluvčí Prahy 13 Samuel Truschka.