Klienti Zásilkovny se po roce dočkali balíků, které uvázly v depu

Události v regionech: Doručení zadržených balíků Zásilkovny (zdroj: ČT24)

Klienti Zásilkovny se po roce dočkali balíků, které kvůli sporu logistické společnosti se soukromým provozovatelem uvázly loni v srpnu v depu u Liberce. Šlo zhruba o patnáct tisíc zásilek. Zásilkovna už loni vyplatila klientům i e-shopům na náhradách několik milionů korun. Další způsobená škoda se zatím podle mluvčí společnosti Terezy Kotkové vyčísluje.

Balíky měl doručit externí dodavatel z Liberecka. Ten se ale po ukončení spolupráce ze strany Zásilkovny podle svého tvrzení nedostal do systému, a tak balíky uzamkl v halách v Bílém Kostele. Nedostali se k nim zástupci Zásilkovny ani Český telekomunikační úřad. Zásilkovna proto zákazníky finančně odškodnila a podala na majitele depa trestní oznámení. Kriminalistům, kteří pro balíky na jaře vyrazili, sklad otevřít musel.

V rámci trestního řízení zásilky z depa policie převzala a teď je vydala Zásilkovně jako oprávněné osobě. Vyšetřování ale neskončilo, a tak se k němu firma nemůže vyjadřovat. „Jakmile jsme zásilky převzali, začali jsme intenzivně pracovat na jejich roztřídění a zpracování, abychom je mohli co nejdříve vrátit příjemcům nebo odesílatelům,“ uvedla mluvčí Zásilkovny Tereza Kotková. Zásilky odeslané e-shopy podle ní řeší firma přímo s obchodníky.

„Zásilky odeslané přes mobilní aplikaci Zásilkovna – mezi fyzickými osobami, které se nám podařilo získat zpět, jsme v minulých dnech bezplatně odeslali příjemcům. Obsahem zásilek byly často dárky nebo předměty s citovou hodnotou, a proto, pokud to bylo možné, bylo pro nás jejich odeslání příjemcům naprostou samozřejmostí. Kompenzace, které jsme za tyto zásilky v minulosti vyplatili, pochopitelně nebudeme žádat zpět,“ doplnila mluvčí Zásilkovny.

Zásilkovna působí na českém trhu od roku 2008, za tu dobu šlo o první podobný problém. Zájem o služby společnosti to ale zásadně nepoznamenalo, počet přepravených zásilek stoupl loni o víc než sedmnáct procent téměř na sto šest milionů korun.

Skupina Packeta, která Zásilkovnu vlastní, zvýšila loni obrat o víc než osmnáct procent na sedm a čtvrt miliardy korun. Firma má přibližně patnáct a půl tisíce vlastních výdejních míst ve čtyřech zemích, z toho šest tisíc dvě stě samoobslužných výdejních Z-Boxů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si podle firmy stáhlo přes osm milionů uživatelů. Packeta doručuje pro zhruba čtyřicet devět tisíc e-shopů, od března vlastní skupinu firma Cube BidCo.

Načítání...