Česko spolu s Německem a Rakouskem hostilo Středoevropskou rallye. Ta je letos vůbec poprvé součástí mistrovství světa. Motoristická soutěž zavítala i do Klatov. Na tamním Čínovském okruhu se konala jedna z rychlostních zkoušek, šlo o nejprestižnější událost v jeho historii. Zároveň ale byla poslední – okruh totiž příští rok ustoupí obchvatu Klatov.
Čínovský okruh proslavený rallye ustoupí obchvatu Klatov
Zřejmě nejdéle využívaný přírodní okruh pro motoristické sporty v Česku pamatuje plno slavných závodů všech disciplín. „Čínovský okruh je legenda v rámci Rallye Šumava. Central European Rally byla prakticky jeho derniéra,“ řekl zástupce ředitele Středoevropského rallye z Pošumavského auto moto klubu Klatovy Jiří Nejdl.
Okruh vznikl v roce 1969 pro potřeby Rallye Vltava. Po přesunu rallye do Klatov ho místní klub doasfaltoval. Mezi dvěma křižovatkami byla do té doby pouze polní cesta. Blízkost městu mu přinesla popularitu. Nyní se mu ale má stát osudnou. Stojí totiž v cestě budovanému obchvatu Klatov, který má k městu těsně přiléhat.
Záměr ho postavit se přitom zrodil přibližně v době, kdy okruh vznikl. „Každé město má něco, co je s ním spojeno. Ale není možné upřednostnit čistě sportovní stránku nad každodenním životem města,“ uvedl starosta Klatov Rudolf Salvetr (ODS).
Budoucnost závodů
Obchvat protne Čínovský okruh v místě legendární zatáčky zvané Špic. Na jejím místě vyroste kruhový objezd. Velkým zásahem bude i úprava silnice na Bolešiny. „Okruh může ztratit svůj charakter, který teď má, tu členitost. Může dojít k tomu, že se nám tu vytvoří třeba delší roviny. A ty už potom nemusí být ani závodně zajímavé,“ poznamenal Nejdl.
Fanoušci i pořadatelé přesto zůstávají optimističtí. Čekají, jak moc obchvat do provozu okruhu zasáhne. Město navíc přislíbilo nalézt řešení. „Jsme připraveni se na něm podílet, i z toho důvodu, že velmi intenzivně spolupracujeme i na řadě dalších akcí,“ řekl Salvetr.
Obchvat Klatov se běžným motoristům otevře v listopadu příštího roku.