Ředitelství silnic a dálnic nechalo zbourat zbrusu novou opěru mostu na obchvatu Klatov – a to na náklady zhotovitele. Podle silničářů to bylo nutné, protože stavební firma nedodržela správný postup při betonáži. Ta chybu připustila a ujistila, že ji napraví.
Na obchvatu Klatov vyrostla opěra mostu, pak šla zase k zemi. Podle silničářů by nevydržela
Obchvat Klatov, který bude součástí silnice I/27, má být hotový v polovině příštího roku. Silničáři s tím dál počítají i přesto, že podpěra mostu na trase se bude stavět podruhé. Již stála a Ředitelství silnic a dálnic ji nechalo zbourat.
„Po odbednění se ukázala masivní štěrková hnízda, která jednoznačně prokazují chybný způsob betonáže. Jediné možné řešení bylo zdemolovat poškozenou část dříku opěry a vybetonovat ji znovu,“ zdůvodnil investiční referent plzeňské správy ŘSD Pavel Rybár. Správně postavený most by podle něj měl vydržet sto let.
Silničáři chtějí, aby opravu zajistil zhotovitel Silnice Group na své náklady. To se podle hlavního stavbyvedoucího Mikuláše Horníka opravdu stane. „K této nešťastné události se stavíme čelem a ve vlastní režii zjednáme nápravu,“ ujistil. Termín dokončení nezměnila ani firma, počítá stále s tím, že most bude hotový letos na podzim.
Mosty na rozestavěném klatovském obchvatu ovšem jako by byly poněkud prokleté. Staví se zatím rok a půl a je to již podruhé, co bylo potřeba některý z nich přestavět. V lednu ale nebyli na vině stavaři, nýbrž neopatrný řidič nákladního auta, které se nevešlo pod nový nadjezd nad silnicí II. třídy do Ostřetic.
Na osmikilometrovém obchvatu má být mostů celkem osm a k tomu vznikne ještě lávka pro pěší a cyklisty. Obchvat odvede z Klatov veškerou tranzitní dopravu ve směru Plzeň – Železná Ruda, která dnes projíždí centrem města – hned pod hradbami.