V květnu roku 2009 jsem v bývalé menze na Větrníku koupil za 10 000 korun elektrokoloběžku. Psal jsem o ní jeden ze svých prvních blogů. Měl jsem tehdy zkušenost s motorovou koloběžkou svého syna Jana, kterou jsem důvěrně znal, protože jsem na ní, nejen občas jel, a nedojel, ale taky jsem ji pomáhal opravovat. Díky tomu jsem přesně věděl, co nechci. Nechci koloběžku, která kouří a je tak hlučná, že když na ní jedete, všichni se vyděšeně otáčí. A tak jsem si na webu vyhledal a pak na Větrníku vyzkoušel a koupil čínskou elektrokoloběžku, co nesmrdí a nedělá žádný hluk.
Ze života s elektrokoloběžkou
I když je v návodu elektrokoloběžky výslovně napsáno, že není vhodná pro pravidelné dojíždění do práce, přesně to s ní už čtyři měsíce dělám. Proto si dovolím tvrzení z návodu poopravit. Moje zkušenost je taková, že pokud to máte do práce do deseti kilometrů po rovině nebo do pěti kilometrů do kopce, je elektrokoloběžka ideální dopravní prostředek pro letní dny. Já na ní jezdím na trase Národní třída – Kavčí hory a vyveze mě i do toho prudkého kopce od vodárny v Podolí na Kavčí hory. Tedy vyveze: spíš vyvezla.
Nejslabším článkem elektrokoloběžky je totiž její baterie. Ta po třech měsících a asi 150 nabitích ztratila výkon, takže dnes už nevyjedu z Podolí na Kavčí hory po spádnici, ale musím to štrikovat ulicemi vilové čtvrti takřka po vrstevnici. Díky tomu jsem objevil ony dvě vily, o kterých se před časem tolik psalo v médiích. Jedna patří řediteli letiště a druhá nějakému známému primátora Béma. Jedny z nejvýstavnějších a nejdražších vil v Praze patří dvěma lidem, které sotva kdo zná. Každá je prý za 60 milionů a stojí na pozemku za 30 milionů. Nebo je to naopak? Když jsem před nimi na své elektrokoloběžce stanul, zatajil se mi dech. Jsou to opravdové paláce. Jestli má takové vily i zbytek managementu, tak je hned jasnější, proč je pražské letiště v krizi.
Hle, jaké vedlejší efekty může mít vybitá baterie elektrokoloběžky. Hledání nejschůdnější trasy vás dovede do míst, kde jste nikdy nebyli, ukáže vám věci, které byste jinak neviděli a vy díky nim pochopíte, co byste jinak nepochopili.
Po čtyřech měsících dennodenního provozu tedy přišel čas baterii vyměnit. Tentokrát si už nekoupím olověné akumulátory (1700Kč), ale nechávám si poslat baterie lithium-polymerové (570$). Mají větší kapacitu (20Ah), vydrží desetkrát víc nabíjecích cyklů, nemají paměťový efekt a jsou mnohem lehčí.
Průkopník elektrokoloběžky na Kavčích horách, zvukař Petr Stýblo, už je má a je s nimi nadmíru spokojen. Projel jsem se na jeho koloběžce a musím potvrdit, že má o kus větší rychlost a tah.
Život s elektrokoloběžkou je krásný a přináší nejen úžasné zážitky, ale i nová přátelství. Nepřidáte se k nám?!
- Elektrokoloběžka autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1120/111933.jpg
- Luxusní vila v Praze-Podolí autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1131/113061.jpg
- Baterie elektrokoloběžky autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1120/111934.jpg