Sydney - Australská marketingová společnost působící na internetu prodává „přátele“ a fanoušky na známé sociální síti Facebook. Již dříve nabídla podobnou službu členům internetové sítě Twitter. Společnost uSocial uvádí, že se zaměřuje na sociální sítě kvůli jejich obrovskému reklamnímu potenciálu. Internetové sítě, jako je Facebook, totiž umožňují přístup k přesně definovaným skupinám lidí, které lze kdykoli kontaktovat a sdělit jim téměř cokoli. Jediný problém je dostat se do takové skupiny, na čemž společnost právě pracuje.
Nemáte dost kamarádů na Facebooku? Kupte si je!
Marketingová firma nabízí na Facebooku balíčky od tisíce do 10 000 přátel v cenovém rozmezí 177 až 1167 dolarů (asi 3200 až 21 000 korun). „Pošleme jim pouze zprávu nebo žádost o navázání virtuálního přátelství od našeho klienta. Pokud to přijmou a přidají si ho jako kamaráda nebo jako fanouška, je to jejich rozhodnutí. Pokud nechtějí, tak odmítnou,“ řekla zástupkyně společnosti.
Twitter a Digg se už pokusily uSocialu zbavit
Prodej takových balíčků však není úplně beztrestný. Twitter se prý již pokusil vytlačit uSocial ze své sítě kvůli rozesílání nevyžádaných zpráv jeho členům. Server Digg.com, kde je možné hlasovat o různých novinkách a internetových stránkách, se rovněž pokusil zakázat působení firmy uSocial, protože údajně prodává hlasy.
Facebook je v současnosti čtvrtá nejnavštěvovanější internetová služba. Společnost, v jejímž pozadí stojí spekulativní obchodník Peter Thiel, firma Accel Partners, společnost Microsoft a ruský internetový investor Digital Sky Technologies, má v současnosti více než 250 milionů registrovaných uživatelů.