Výtvarník a muzikant Daniel Vlček ve své tvorbě propojuje obraz a zvuk. K malbě na plátno používá nejrůznější hudební nosiče a malby a jejich struktury mu zase slouží k vytváření zvuku. Své práce pod názvem Příčiny a následky vystavuje do 20. dubna v pražské Drdova Gallery.
Výtvarník Daniel Vlček klame zvukem i obrazem
Na návštěvníky čeká mimo jiné zvuková instalace, která na první pohled připomíná obří gramofonovou desku. Přes povrch obrazu, namíchaný z vosku, železných pilin a magnetů, se spouští bzukot včel. „Zvuk jsem nahrál minulé léto, které jsem strávil na polské vesnici. A tam jsem viděl včely, jak se lítají napít do barelu, v něm jsem přímo nahrával,“ prozradil Vlček.
Princip industriální výroby
Nasamplovaný bzukot má připomínat industriální zvuk, jaký vydávají třeba auta nebo motorky, a u návštěvníků galerie vytvářet nejrůznější zvukové halucinace. Vlček vytváří i optické klamy a iluze.
Vystavenou sérii obrazů, jež odkazuje k hudebnímu a automobilovému průmyslu, namaloval pomocí cédéček, vinylů nebo dílů na výrobu pneumatik, které mu posloužily jako šablony. „Problikávání vrstev způsobuje efekt neustálého pohybu a opakování, který zase evokuje princip industriální výroby,“ vysvětluje Vlček.
I ve svých nejnovějších pracích se tak odkazuje na svoje tvůrčí začátky spojené s techno scénou a obdivem ke stroboskopickým efektům a halucinacím. Sám výtvarník se věnuje také hudbě, komponuje a hraje s formací Ba:zel.