Pardubice – Pardubický kraj patří k nejméně navštěvovaným regionům. Úřady a organizace chtějí nyní bilanci slabého cestovního ruchu zvrátit a situaci změnit. Jak? Řešení se točí kolem filmařů, které instituce hodlají nalákat na zdejší kulturní památky a místa, bez nichž se jejich snímek zaručeně neobejde…
Pardubický kraj nemá turisty. Změní to filmaři?
Scény Pardubického kraje už kdysi nalákaly tvůrce Dívky na koštěti, Arabely, Ďáblovy lsti nebo Školního výletu. Výroba seriálů nebo celovečerních projektů by měla kraj kolem Pardubic zpropagovat a ukázat turistům, že je zde o co stát. Ideální čas spustit marketingovou kampaň je podle Jakuba Hlaváčka z kanceláře Czech Tourism moment, kdy jde daný snímek do kin.
Jak ale vybrat ze široké škály zajímavých míst ta nejvhodnější? S tipováním pomáhá filmová kancelář založená Destinační společností Východní Čechy. A zřejmě to funguje. „Režiséry a producenty láká i historie nebo tradice,“ míní její ředitelka Alena Horáková.
Režisér Jiří Strach už si oblíbil např. Veselý Kopec, a proto se s filmovým štábem do regionu určitě vrátí. Natáčení na malých městech mají totiž něco do sebe – minimálně jsou zde lidé laskavější než v Praze, tvrdí.
Kampaň se pokusí zacílit na české, ale i zahraniční turisty.