Realitní skupina miliardáře Vítka prodala v Japonsku dluhopisy za více než dvě miliardy korun

Realitní skupina CPI Property Group (CPI) miliardáře Radovana Vítka prodala na japonském kapitálovém trhu ve dvou emisích dluhopisy celkem za 11 miliard jenů, tedy zhruba 2,22 miliardy korun, píší úterní Hospodářské noviny (HN) a E15. S obligacemi se bude obchodovat na japonském dluhopisovém trhu Tokyo Pro-Bond.

Technicky se podle E15 emise uskuteční během příštího týdne. „Transakce představuje historický milník nejen pro naši skupinu, ale i pro japonské dluhopisové trhy,“ citovaly Hospodářské noviny generálního ředitele CPI Martina Němečka. CPI Property Group se podle něj stala první evropskou realitní společností, která dokončila veřejnou nabídku dluhopisů v Japonsku.

Peníze získané prodejem hodlá firma po převedení na eura použít na splacení části úvěru od bank. „Například ČSOB, Komerční banka nebo UniCredit tak přišly předčasným splacením o peníze z úroků,“ uvedly HN.

Japonsko je zemí s jedněmi z nejnižších úrokových sazeb na světě. Za půjčku tamní vládě na deset let například nežádají investoři v současnosti žádný roční úrok. To zvyšuje jejich ochotu financovat půjčky firmám za nižší úrok než v jiných regionech. Dluhopis se splatností deseti let nabídla CPI Japoncům s ročním úrokem 1,995 procenta. Například český stát si na stejnou dobu půjčuje v korunách za více než dvě procenta, uvedla E15. Z tříletého bondu bude CPI vyplácet investorům ročně 1,414 procenta.

CPI se zaměřuje na nemovitosti

Realitní skupina CPI Property Group se zaměřuje na dlouhodobé investice a pronájmy nemovitostí zejména ve střední a východní Evropě. Většinovým akcionářem skupiny, která spravuje aktiva za osm miliard eur (přes 200 miliard korun), je Radovan Vítek.

Sídlo má společnost v Lucembursku a její akcie jsou obchodované na frankfurtské burze. V portfoliu má 418 nemovitostí, a to maloobchodních ploch, bytů, kanceláří, hotelů, biofarem, skladů a průmyslových budov. Skupina loni vydělala 16,9 miliardy korun, čistý zisk se tak meziročně zvýšil zhruba o 40 procent.