ODS nabídne své členy k marketingovým účelům

Praha - ODS se rozhodla svých více než 30 000 členů nabídnout k marketingovým účelům. Už během podzimu začnou řadovým občanským demokratům chodit do e-mailů obchodní nabídky, třeba od telefonních operátorů či bank. Uvedly to dnešní Hospodářské noviny. Strana tak podle listu řeší nedostatek financí. „Už jsme podepsali nějaké smlouvy,“ řekl deníku manažer ODS Jan Kočí. Za nápadem využít členskou databázi a ukrojit pro ODS díl ze čtyřmiliardového byznysu v tzv. direct marketingu stojí bývalý místopředseda strany Ivan Langer. ODS se později proti textu v novinách ohradila s tím, že její hlavní kancelář nedělá žádné kroky, jejichž výsledkem by byl prodej nebo převod osobních údajů členů ODS dalším subjektům. Organizuje prý jen věrnostní program slev pro straníky.

„Moje představa byla taková, že se k šíření nabídek použijí e-maily nebo náš intranet,“ upřesnil Langer. Tak to skutečně bude fungovat - reklama přes e-maily, stranický magazín či na interních stránkách ODS. Adresy konkrétních lidí si ale strana nechá pro sebe. Firmám jen zaručí, že se jejich nabídka dostane k desítkám tisíc členů. „Když to někdo nebude chtít dostávat, vyškrtneme ho samozřejmě ze seznamu,“ doplnil mluvčí ODS Tomáš Bartovský. V prohlášení pro média později uvedl, že ODS pro své členy připravuje „věrnostní program“, který by mohl začít fungovat na podzim. Jeho smyslem je podle něj nabídnout členům ODS zvýhodněné produkty a služby a inspiroval se u konzervativních stran v Evropě.

ODS: Jde pouze o věrnostní program pro straníky

Tomáš Bartovský:

„Je zcela na rozhodnutí členů, zda nabídku věrnostního programu využijí. Nemusí se obávat, že jejich mobilní telefon nebo e-mailovou schránku zaplaví reklamní sdělení různých firem.“ 

„Věrnostní program ODS je od počátku připravován jako zcela diskrétní. Žádný z partnerů projektu nezíská přístup k údajům o členech ODS,“ uvedl Bartovský. Databázi s kontaktními údaji členů podle něj bude spravovat výhradně stranická hlavní kancelář.

Občanští demokraté by na „prodeji“ členů podle HN mohli vydělat až několik milionů. Mají totiž atraktivní sociální strukturu, je mezi nimi hodně vysokoškoláků a lidí z měst s nadprůměrnými příjmy. Za jednoho příjemce reklamní nabídky by mohli dostat deset až 15 korun, celkem tedy až 500 000 od jedné firmy.

Zpeněžení členské základny by ODS mohlo pomoci zalepit díru v rozpočtu, která jí vznikne snížením každoročního státního příspěvku stranám za poslance, senátory a krajské zastupitele. ODS není jediná strana, která vymýšlí, jak vylepšit svůj rozpočet. Zelení v nejbližší době umožní, aby jim lidé posílali sponzorské dary přes internet platební kartou, napsaly dnešní HN.