Dillí – Svět má nové nejlevnější auto. Na autosalonu v indickém Dillí ho ukázal místní výrobce tříkolek Bajaj, přesnou cenu ale zatím nezveřejnil. Její výše by se však měla dostat pod úroveň současného rekordmana Taty Nano, která se v Indii prodává za zhruba 50 tisíc korun.
Indie nabídne světu další nejlevnější auto
Bajaj, největší výrobce tříkolek na světě, se dal na výrobu aut a doufá, že řada jeho zákazníků vymění řídítka za volant. Nový model RE60 má 200 kubíků, 20 koní a maximální rychlost 70 kilometrů v hodině.
Radžív Bajaj, ředitel Bajaj Auto
„Doufám, že víte, že tříkolka byla indickou ikonou. Skromně věřím, že v jistém smyslu může být toto mezinárodní ikonou.“
Hlavním konkurentem Bajaje bude Tata Nano, která na stejném místě slavila premiéru před čtyřmi lety. I přes minimální rozměry i výbavu ale na rozdíl od čínských limuzín prošla evropskými crashtesty. Indický automobilový trh roste každoročně o více než třetinu. Zatímco v roce 2010 se tam prodaly dva miliony aut, koncem desetiletí to má být už devět milionů.
Indové navíc nechtějí zaujmout jen superlevnými auty, v Dillí ukázali svůj první supersport DC Avanti. Rádi by tak potrápili i Ferrari nebo Porsche, a to cenou strartující v přepočtu za necelý 1,25 milionu. „Posílá velmi jasnou zprávu – pokud věříte, že vaše tělo funguje stejně a srdce bije stejně jako německé nebo evropské, proč by se Indie nemohla pokusit postavit celosvětově konkurenceschopný vůz?“ myslí si designér DC Avanti Dilip Chhabria.
V Dillí dnes nechybí prakticky žádný výrobce, včetně těch luxusních. Ford si Indii dokonce vybral jako místo pro světovou premiéru modelu EcoSport, který má nahradit i v Česku oblíbený Fusion. „Asi 70 procent našeho růstu připadá na asijsko–pacifický region. Čína a Indie jsou tam samozřejmě největšími hráči,“ dodává prezident firmy Ford India Michael Boneham.