Hurá na olympiádu? Zájezdy i letenky jsou stále k mání

Praha - Volných míst na zimní olympijské hry v Soči ubývá. Organizovaný zájezd si zatím koupilo asi 1000 lidí, na charterových letech jsou k mání poslední volná sedadla. Z celkem osmi tisíc vstupenek zbývá necelá pětina. Lidé mají poslední šanci zajistit si vše potřebné k odjezdu.

Utkání českých a švédských hokejistů na ruské půdě je zatím největším lákadlem pro fanoušky, kteří se chystají podpořit naše sportovce. Zbývá už jen několik málo vstupenek. Beznadějně je pak vyprodán biatlon nebo rychlobruslení.

Jak ale cestovky přiznávají, zažily i lepší časy. „Zájem je velký, avšak ne tak jako na poslední letní olympiádu v Londýně, který byl velmi dobře dostupný a samozřejmě turisticky velmi zajímavý. O olympiádu v Soči projevují velký zájem zejména skalní sportovní nadšenci,“ uvedl Filip Dohnálek z cestovní kanceláře IBTravel.

Zájezd do Soči vyjde zhruba na 60 tisíc korun. Průměrná cena zpáteční letenky z Prahy do Soči pak začíná na 14 tisících. V termínech hokejových zápasů ale mohou lidé zaplatit až dvojnásobek.

Prodejci letenek přitom věří, že hlavní vlna zájmu teprve přijde. „Zájem o letenky ještě bude, koncem ledna očekáváme ještě vyšší prodej. Letecké společnosti budou v případě velkého zájmu kapacity ještě navyšovat,“ míní marketingový manažer společnosti Letuška.cz Jan Marek.

6 minut
Ekonomika ČT24
Zdroj: ČT24

S čím by mohli mít fanoušci, mířící do Soči, větší problém než s letenkami, je ubytování. „V současné době se v Adleru, kde je centrum olympiády, hotely shání obtížně. Ubytovací zařízení jsou z 99 procent vyprodaná, nadějí jsou menší penziony,“ upozornil majitel cestovní kanceláře Slantour Ladislav Peška.

Navíc když už se podaří turistům nějaký hotel rezervovat, stále nemají jistotu, že je v něm také ubytují. „Stává se, že v Rusku přeprodají kapacity (hotelu) i třikrát,“ varoval Dohnálek.

Ministerstvo zahraničí zase upozorňuje na zpřísněná bezpečnostní opatření a kontroly, se kterými musí lidé v Soči během olympijských her počítat. A radí českým občanům, kteří mají na olympiádu namířeno: kdybyste se dostali do problémů, neváhejte kontaktovat českou konzulární kancelář přímo v dějišti her, a to například telefonicky na čísle +7 916 640 20 36.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

ČNB ponechala základní úrokovou sazbu beze změny

Bankovní rada České národní banky (ČNB) ponechala základní úrokovou sazbu beze změny na 3,5 procentech. Informoval o tom ředitel odboru komunikace ČNB Jakub Holas. Finanční trh stabilitu úrokových sazeb očekával.
15:19Aktualizovánopřed 7 mminutami

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
včeraAktualizovánovčera v 15:26

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
včera v 11:53

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
včera v 09:08

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025

Cenový tlak na potraviny polevuje, ve stavebnictví však sílí

Čeští spotřebitelé stále čelí rychlému růstu cen hovězího, vajec nebo drůbeže, méně si naopak připlatí za brambory, ovoce a zeleninu. Potraviny obecně nezdražují podle Českého statistického úřadu tak rychle jako dříve. Podle hlavního ekonoma Moneta Money Bank Petra Gapka by tak jejich ceny mohly být stabilnější. Tlak na ceny naopak nepolevuje ve stavebnictví, které se potýká s vysokými náklady na materiál a energie. Sektoru se také nedostává kvalifikované pracovní síly, jako jsou zedníci, tesaři nebo stavbyvedoucí. Rostou i nároky na pracovníky, kteří potřebují znát nové technologie.
16. 12. 2025

Platby za obnovitelné zdroje se zcela přesunou na stát

Stát v příštím roce převezme veškeré financování podporovaných zdrojů energie (POZE). Státní rozpočet to nově zatíží dalšími zhruba sedmnácti miliardami korun, celkově tak stát za poplatky dá více než 41 miliard korun. Schválila to vláda ANO, SPD a Motoristů, která tím chce snížit regulované ceny elektřiny. Domácnostem by toto opatření mělo regulovanou část energií oproti letošku snížit o více než patnáct procent, firmám ještě výrazněji. Dosud bylo financování POZE rozděleno mezi stát a odběratele.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025

Volkswagen po 24 letech uzavřel svou továrnu v Drážďanech

Továrna německé automobilky Volkswagen v Drážďanech ukončila po 24 letech provoz. Stroje se v takzvané Skleněné manufaktuře zastavily, jakmile vyrobily poslední vůz – červený Volkswagen ID.3. Automobil, na který se podepsali všichni zaměstnanci, se stane muzejním exponátem. Samotná drážďanská továrna se za padesát milionů eur (1,2 miliardy korun) změní v centrum inovací. Německá média upozornila, že to je poprvé v 88leté historii, kdy Volkswagen uzavřel některou ze svých továren v Německu.
16. 12. 2025
Načítání...