V pondělí 1. dubna by mohla začít modernizace další části dálnice D1. Konkrétně se jedná o téměř šestikilometrový úsek u Velkého Meziříčí, mezi 141.–146. kilometrem. Česká televize to zjistila z úřední desky ministerstva dopravy. Už od pátku by měli dělníci připravovat dopravní značení. Stavební práce však ještě může zbrzdit odvolání stavební firmy, které nyní posuzuje antimonopolní úřad.
Stavbaři by měli začít s opravou dalšího úseku D1 na Vysočině. Rozšíří při ní i most nad Velkým Meziříčím
Práce na dálnici D1 u Velkého Meziříčí by mohly začít co nevidět - pokud se proti rozhodnutí antimonopolní úřadu do konce posledního březnového týdne nikdo z účastníků výběrového řízení neodvolá.
Námitku proti výsledku výběrového řízení podala stavební společnost Porr. Ta si stěžovala na zadávací podmínky, zejména pak na maximální dobu omezení v režimu 2+1. „Rozhodnutí není pravomocné a může být proti němu podán rozklad,“ uvedl mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.
Součástí modernizace je mimo jiné i rozšíření mostu Vysočina, který je s výškou 76 metrů nejvyšším mostem na celé dálnici D1. V rámci stavby se bude bourat i jeden nadjezd, a to za úplného uzavření dálnice. Podle informačního letáku Ředitelství silnic a dálnic má být rekonstrukce tohoto úseku hotová do roku 2021.
Modernizace dálnice D1 letos vstoupila do sedmé sezony – a zároveň první od chvíle, kdy měla podle původních plánů již skončit. V březnu se začalo pracovat na dvou úsecích ve Středočeském kraji. V problematickém úseku u Humpolce bude modernizace pokračovat až později, silničáři ale věří, že se to podaří ještě letos.
Zároveň by měly začít opravy i všech zbylých úseků. V létě by se tedy mohlo pracovat až na 70 ze 167 kilometrů mezi středočeskými Mirošovicemi a Brnem. V roce 2021 by chtělo Ředitelství silnic a dálnic dokončit modernizaci D1 jako celku.