Policisté pomalu zaplňují šest nových dálničních oddělení, která vznikla na konci loňského roku. Podle prezidia mají vyřešit letitý problém s nedostatkem dohledu na bývalých rychlostních silnicích a pokrýt i nově stavěné dálnice. Jde o velké počty pracovních míst – i s devíti dalšími odděleními, která jsou zatím jen na papíře, nabere policie asi sedm set lidí.
Policie chce mít víc dálničních hlídek, nabrat plánuje sedm stovek lidí
Nově musí řidiči kamionů počítat s častějšími kontrolami například na dálnici D7. Podle vedoucího dopravní policie v Ústeckém kraji Jiřího Ušáka zde sbor nabere postupně čtyřiatřicet lidí. „Jak se sem protáhla dálnice, tak se tu objevila i spousta problémů. Nové dálniční oddělení je tu od toho, aby zvýšilo bezpečnost na této dálnici,“ vysvětluje.
Podle vládního usnesení loni v první vlně vzniklo šest oddělení. Kromě Postoloprt ještě Jaroměř, která pokryje dokončované části D11 a D35, a také Frýdek-Místek, Napajedla, jihočeský Borek nebo Brodce na mladoboleslavské D10. Dalších osm oddělení je zatím jen na papíře.
Větší než ostatní má být oddělení v Říčanech, které se má starat o část D1 i pražský okruh a okolí. Celkově jde o velké počty policistů – zhruba 230 na doplnění stávajících a přes pět stovek na nově vzniklé základny.
„Jedním z důvodů zřízení těch oddělení je i neutěšená nekázeň některých řidičů na těch úsecích, kde dálniční oddělení není a kde přítomnost dopravního inspektorátu logicky nemůže pokrývat celou silniční síť toho teritoria,“ konstatuje ředitel dopravní policie Jiří Zlý.
Nedá se ovšem čekat, že rozdíly v tom, co si mohou řidiči na té či oné dálnici dovolit, zmizí ihned. Platí to třeba i na pražském konci dálnice D7 – kdo ho bude hlídat, zatím není jasné. Celé rozšíření dálniční policie má být dokončeno v roce 2025.