Nákupní horečka v předvánočním období umí udělat z netradičních věcí prodejní hity. A pokud do Štědrého večera zbývá sotva pár minut, pak přicházejí ke slovu o to víc různé poukázky a vouchery. Letošním favoritem jsou poslední dny především wellness poukázky, ale rapidně roste zájem třeba i o netradiční ubytování, nevšední hry, a dokonce i o erotiku. Zážitky pak lidé sdílejí na sociálních sítích.
Nevšední dárky pod stromeček lze pořídit i na poslední chvíli. O stovky procent třeba roste prodej erotických pomůcek
Čím více nevšední, tím pro zákazníky přitažlivější. Pobyt v korunách stromů, noc v atomovém krytu, indiánském teepee, Viking houses, wellness vagony nebo romantické pobyty v botelech. „Lidé se chtějí bavit, proto stále hledají něco nového, co ještě nezažili nebo nezkusili. A samozřejmě jistou roli hrají i sociální sítě. Mnoho lidí se rádo pochlubí originální fotkou z míst, která nejsou zcela běžná, nebo jsou už na sítích trendy,“ upozorňuje ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
To samé platí například o adrenalinových zážitcích. Například únikové hry jsou hitem již několik let. Jde o dobrodružné hry s různou tematikou, kdy se lidé uzavřeni v místnosti musí dobře zorientovat v daném prostoru, najít stopy a indicie, vyřešit sérii hádanek a dostat se ven z místnosti ve stanoveném čase.
Tvůrci her jdou však stále dál a stávající koncept se snaží maximálně oživit. Proto třeba pražské Futurento je úniková hra rozšířená už o virtuální realitu a laserové bludiště.
Adrenalin do žil vlévá i erotika
Sice se o tom tolik veřejně nemluví, přesto různé erotické pomůcky a vybavení patří mezi zboží, které v předvánočním období nenápadně vystřelí v prodejích o stovky procent proti zbytku roku. Potvrzují to i běžné slevové portály, které řadu hraček pro dospělé zejména v předvánočním období nabízí.
Před Vánoci je obecně větší zájem o různá cvičení, především ale o ta, která v sobě nesou i nějaké netradiční prvky zábavy. Právě s takovými se totiž mohou pak lidé pochlubit správnými fotkami na Instagramu.
Letos frčí třeba Bungee workout, potvrzuje Havlíčková. Při něm nejen spalujete kalorie, ale ještě si zalétáte – cvičí se totiž s hudbou v závěsu na laně.
„Celkově je o vouchery oproti loňsku zájem zhruba o 20 procent vyšší,“ potvrzuje mluvčí Slevomatu Tomáš Holý. A dodává, že roste s blížícím se Štědrým dnem, stejně jako se zvyšuje částka, kterou lidé za poukázky utratí.
„Aktuálně je průměrná cena za voucher tisíc korun. Pokud ale lidé nestíhají, nebo na někoho zapomenou, jsou pak ochotni na poslední chvíli utratit za poukazy i mnohem více,“ říká Holý. A dodává, že přímo na Štědrý den obvykle nakupují ještě stovky zákazníků.
Vouchery kupují i ti, co si nejsou jistí
Nárůst oproti předchozím rokům zaznamenali i v Palladiu nebo ve Firmě na zážitky. „Prodej voucherů se s každým rokem zvyšuje, letos zhruba o pět procent,“ potvrzuje manažerka marketingu Palladia Karolína Peterková.
„Vouchery využívají hlavně lidé, co si nejsou jistí výběrem dárku,“ vysvětluje. „Poukázky se dají uplatnit ve spoustě obchodů, takže si vybere každý,“ dodává.
Podobně to vidí i ve Firmě na zážitky. „Nejvíc lidi kupují univerzální zážitkový poukaz,“ říká spolumajitelka společnosti Linda Vavříková. Ti, kteří si troufnou na výběr konkrétního zážitku, pak nejčastěji sahají po adrenalinu. „To je třeba jízda rychlým autem nebo surfování v surfovací aréně,“ dodává.
Zájem je ale i o tradiční masáže, wellness pobyty nebo různá degustační menu v restauracích, doplňuje Tomáš Holý za Slevomat.