Rekonstrukce druhého nejstaršího pražského mostu, Negrelliho viaduktu, je u konce. V pondělí se na něj vrátí vlaky a změní se kvůli tomu jízdní řády. Mimo jiné po třech letech zanikne zastávka Vltavská, cestujícím opět začne sloužit staré bubenské nádraží a také holešovická zastávka.
Negrelliho viadukt začne v pondělí opět sloužit vlakům. Tříletá rekonstrukce je hotová
Se znovuotevřením Negrelliho viaduktu se do původních tras od pondělí vrátí příměstské železniční linky S4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a S6 z Prahy do Kladna a také rychlíky Praha–Rakovník a spěšné vlaky do Loun. Všechny budou začínat respektive končit na Masarykově nádraží a pojedou přes opravený most. Kladenské osobní vlaky zastaví na bubenském nádraží, kralupské na holešovické zastávce, která je podstatně dále od metra než holešovické nádraží, kde stavěly dosud.
Nijak se otevření Negrelliho viaduktu nedotkne rychlíků Praha–Děčín. Ty přes něj sice před zahájením rekonstrukce také jezdily, nyní ale zůstane jejich konečnou hlavní nádraží.
První osobní vlak po znovuzprovoznění tratě projede krátce po pondělní půlnoci. Půjde o vlak do Kladna, který jezdí z hlavního nádraží v 0:20. Nejprve dojede do Libně a odtud na viadukt. První vlak z Masarykova nádraží na most zamíří ve 4:42.
Viadukt se vlakům zavřel v létě 2017. Rekonstrukce se zkomplikovala, původně měla skončit již loni v září, Správa železnic to zdůvodnila tím, že některé části mostu byly v horším stavu, než se předpokládalo. Dělníci museli zcela rozebrat a znovu složit devatenáct z celkových 87 oblouků. „Šlo o první takto velkou opravu ve 170 let dlouhé historii stavby. V tomto případě se dá bez nadsázky říct, že nezůstal kámen na kameni,“ poznamenal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Po přejetí opraveného viaduktu ale bude nyní následovat nepřeslechnutelný náraz, když vlaky ze zcela nových kolejí vjedou do starého kolejiště bubenského nádraží. To zůstane v původní podobě nejméně další dva roky.
Oprava byla první etapou modernizace železniční trati do Kladna, během které má také vzniknout odbočka na Letiště Václava Havla. Na dalších etapách se začne pracovat v roce 2022.
Jako první přijdou na řadu úseky v Holešovicích od bubenského nádraží k Výstavišti a také na opačném konci trati v Kladně. V současnosti železniční správa připravuje dokumentaci pro stavební povolení. Zcela hotová by měla být nová kladenská trať v roce 2028.