TÉMA

Negrelliho viadukt

Na kterém pražském mostě roste rozmarýnka? Nad Vltavou jich je dvacet, další stojí nad Berounkou a Rokytkou

Praha má další most. Přesněji je to lávka pro pěší a cyklisty, která dostala pojmenování podle ostrova Štvanice. Ten spojuje s Holešovicemi a Karlínem a nahrazuje dosavadní přívoz. Z historického pohledu je to jubilejní dvacátý most přes Vltavu, geograficky je to po proudu patnácté přemostění Vltavy v Praze. Ve skutečnosti je ale v Praze mostů mnohem více, často se na ně ale zapomíná, protože nevedou přes Vltavu.
28. 7. 2023|

Správa železnic vybrala tvůrce projektu železnice z pražského letiště do Kladna

Správa železnic (SŽ) vybrala tvůrce projektu pro přípravu železniční trati mezi pražským letištěm a Kladnem. Za 27,3 milionu korun ho zpracuje společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Na starosti budou mít zpracování záměru projektu a dokumentace pro stavební řízení. Stavba by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025. Po celé trati mezi centrem Prahy a Kladnem by se pak mělo jezdit od roku 2028.
1. 3. 2021|

Praha opraví okolí Negrelliho viaduktu i burzu v holešovické tržnici. Schválili to radní

Pražský magistrát do konce června zažádá o územní rozhodnutí na úpravu okolí Negrelliho viaduktu v Karlíně. V současné době pokračuje projektová příprava úprav veřejných prostranství a vestaveb do oblouků, ve kterých vzniknou kavárny, ateliéry či start-upy. Nájemce oblouků vybere komise. Společně s tím schválili pražští radní i opravy bývalé burzy v holešovické tržnici.
15. 2. 2021|

Končí práce na Negrelliho viaduktu, tím i první etapa stavby železnice na letiště. Další zaberou ještě devět let

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je u konce. Vlaky přes most sice jezdí již čtvrt roku, ale teprve nyní definitivně skončily i všechny práce a most je takový, jaký byl před 170 lety, když byl nový. Rekonstrukce to nebyla snadná, protáhla se o několik měsíců. Byla to ale také první fáze mnohem větší přestavby, kde pár měsíců nebo celý rok nehraje roli, protože má zpoždění bezmála čtvrt století – modernizace tratě do Kladna, jejíž nejčastěji zmiňovanou součástí bude odbočka na Letiště Václava Havla.
5. 9. 2020|

Někdy se historie opakuje. Negrelliho viadukt znovu otevřou přesně 170 let od zprovoznění

Trať z Prahy do Drážďan jubiluje. Její první úsek z Prahy do Lovosic byl otevřen 1. června 1850. Součástí byl i technický klenot své doby – více než kilometrový most přes Vltavu a Karlín. Rovných 170 let poté se tento most otevírá znovu, tentokrát po tříleté generální opravě, během níž byl do značné míry znovu sestaven.
1. 6. 2020|

Negrelliho viadukt začne v pondělí opět sloužit vlakům. Tříletá rekonstrukce je hotová

Rekonstrukce druhého nejstaršího pražského mostu, Negrelliho viaduktu, je u konce. V pondělí se na něj vrátí vlaky a změní se kvůli tomu jízdní řády. Mimo jiné po třech letech zanikne zastávka Vltavská, cestujícím opět začne sloužit staré bubenské nádraží a také holešovická zastávka.
29. 5. 2020|

Rekonstruovaný Negrelliho viadukt ukáže, co unese. Začínají jeho testy před otevřením

Tříletá oprava Negrelliho viaduktu je téměř u konce a začínají jeho zatěžkávací zkoušky. Měly by ukázat, co konstrukce udrží. Experti z Kloknerova ústavu se zaměří na úseky mostu na pravém Vltavském břehu od Masarykova nádraží po Sokolovskou ulici, zvláště se budou zabývat přemostěním Křižíkovy ulice. Zkoušky potrvají do neděle.
27. 3. 2020|

Negrelliho viadukt je skoro hotový. Zkušební provoz se plánuje na konec května

Negrelliho viadukt v centru Prahy je podle správy železnic prakticky hotový. Už teď po něm občas jezdí pracovní vlaky. Unikátní stavba se opravuje třetím rokem, má zpoždění a s plným provozem se počítá od začátku června. Zkušebně se po něm vlaky projedou koncem května.
23. 2. 2020|

Největší kolový jeřáb v akci: Na Negrelliho viadukt vrátil ocelovou konstrukci. Jeho rekonstrukce nabrala zpoždění

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu z roku 1850 vrcholí. Železniční most, který vede z pražského Masarykova nádraží nad Karlínem, přes Vltavu a ostrov Štvanice do Holešovic, je mimo provoz téměř již dva roky a za další rok by se na něj měly vrátit vlaky. Aby to bylo možné, musí se vrátit i části, které dělníci zcela odstranili. Patří k nim i ocelová konstrukce nad ulicí Prvního pluku, kterou jeřáb na místo usadil v noci ze středy na čtvrtek.
8. 5. 2019Aktualizováno9. 5. 2019|