Brno - Brněnská radnice ukončila přípravy k plánovanému prodloužení tramvajové trati k bohunickému kampusu Masarykovy univerzity. Dnes tam zajíždějí jen trolejbusy a autobusy hromadné dopravy, studenti si však často stěžovali na jejich přeplněnost. Oblast se navíc podle magistrátu dál rozvíjí a nové spoje budou potřeba. Náklady na stavbu trati odborníci předběžně odhadli na 845 milionů korun. Přesněji je vyčíslí v investičním záměru, jehož zpracování radní zadali, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS).
Brno začne budovat tramvajovou trať ke kampusu
Podle Kotziana bude stavba za předpokladu, že se nic nezadrhne, hotová za sedm let. Jakmile bude zpracovaný investiční záměr, mohli by projektanti začít pracovat na dokumentech pro územní řízení. Když úřady vydají územní rozhodnutí, bude následovat zpracovávání dokumentace pro stavební povolení. Procesy včetně jeho vydání mohou podle Kotziana trvat v ideálním případě pět let.
„Financování bude záviset na tom, jaký pohled bude za pět let na tuto stavbu. Předpokládám, že z hlediska potřebnosti stejný, ale financování závisí na výběru daní do státního rozpočtu,“ uvedl. V posledních letech město kvůli nižšímu výběru daní tratí ročně na příjmech asi tři čtvrtě miliardy korun. Radnice se podle náměstka bude snažit získat dotace, bude-li to možné.
Koleje ke kampusu mají vycházet z trati u dnešní zastávky Osová. Prodloužení má být asi kilometrové, trať cestou například bude podcházet dnešní Mikuláškovo náměstí. Do kampusu Masarykovy univerzity dojíždějí denně na přednášky, semináře a do laboratoří tisíce vysokoškolských studentů a výzkumníků. V sousedství sídlí hlavní areál Fakultní nemocnice Brno, největší na jihu Moravy, který se má také rozrůstat. V plánu je například výstavba nového porodního pavilonu.