Na několika místech mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem na Mladoboleslavsku hořelo podél železniční trati. V suchém počasí chytil travní porost na loukách i stromy v lese. Příčínou požáru byl zřejmě projíždějící vlak, který měl závadu na brzdovém systému. Večer dostali hasiči požár pod kontrolu. Do večera jej ale nedohasili.
Vagonu se na Mladoboleslavsku zasekla brzda. Chytily od něj louky a les
„Byl nám nahlášen požár na několika místech podél železniční trati mezi obcemi Bakov nad Jizerou a Bělá pod Bezdězem podél železniční trati. Na místo vyjelo několik desítek hasičských cisteren. Záhy se ukázalo, že se požár (…) rozšířil po přilehlé vegetaci do polí, lesů a lesoškolky,“ popsal mluvčí hasičů Jaroslav Gabriel.
Zásah ale ještě neskončil. Hasiči budou přes noc hlídat lesoškolku, kde je stále vyšší teplota a zároveň komplikovaný terén.
Hořet začalo kolem druhé odpoledne. Hašení probíhalo především na zemi, ale pomáhalo letadlo i vrtulníky, pro které hasiči zřídili stanoviště, kde dobíraly vodu. „Několik stovek od tohoto místa probíhaly shody do lesoškolky,“ řekl mluvčí. Zásah tak byl podle něj velmi rychlý.
Kolem sedmé večer měli hasiči požár pod kontrolou. Po deváté odletěly vrtulníky, hasiči ještě kontrolovali plochu z dvoucestného vozidla, které může jezdit i po kolejích. Problémy přetrvaly pouze v oblasti lesoškolky.
Jak poznamenal Jaroslav Gabriel, kdyby hasiči požáry evidovali jako jednu událost, byl by zřejmě vyhlášen čtvrtý, tedy zvláštní stupeň poplachu. Protože je ale evidují jako velké množství menších požárů, vyhlásili jen nižší stupně.
Místa, kde hořelo, jsou podél železniční trati a požáry s železniční dopravou přímo souvisejí. Vznikly od projíždějícího nákladního vlaku, který měl závadu na brzdovém systému. Další vlaky však na trať kvůli požárům již nemohly. Mezi Bakovem nad Jizerou a Bezdězem je proto mimořádná výluka a cestující musí přestupovat do autobusů. Potrvá nejméně do středy poledne.
U železniční trati hořelo v úterý také na Moravě, vlaky odpoledne déle než hodinu nejezdily mezi Tlumačovem a Hulínem. Hořel úsek dlouhý asi tři kilometry. Hasiči jej podle mluvčího krajského záchranného sboru Pavla Řezníčka dostali pod kontrolu kolem páté odpoledne.
Hasiči rozeznávají čtyři poplachové stupně. Nejzávažnější je čtvrtý – zvláštní, který bývá vyhlašován jen při mimořádných situacích.