
Některé úseky kanálu jsou teď bez vody
Povodí Moravy pokračuje v rekonstrukci osm desítek let starého opevnění břehů Baťova kanálu. Opravy vyjdou zhruba na 41 milionů korun.
Plavba v úseku mezi Vnorovy a Strážnicí, stejně jako v kratším úseku mezi Vnorovy směrem k Veselí nad Moravou, je přerušena. Rekonstrukce obou úseků by měla být hotová v polovině dubna 2018.
Bednění se opravuje po 80 letech
Od 12. září je pro plavbu uzavřený i úsek Huštěnovice–Babice, i tento čeká oprava bednění. Dokončení rekonstrukce je i v tomto případě v plánu v polovině dubna 2018. Podnik už letos na jaře a loni na podzim opravil některé další kratší úseky.
Galerie:
Plavba v neopravovaných úsecích je zajištěna do 1. října. Jde o části kanálového úseku od plavební komory Veselí nad Moravou po hospodářský most Vnorovy, dále pak říční úsek od plavební komory Veselí nad Moravou – Uherské Hradiště včetně plavebních komor Uherský Ostroh, Nedakonice a Kunovský les.
Kanál se v budoucnu prodlouží
Lodě jsou v provozu také v kanálovém úseku od plavební komory Babice po plavební komoru Spytihněv a dále v říčním úseku od plavební komory Spytihněv po jez Bělov v Otrokovicích.
Další výrazné investice se plánují i v dalších letech. Až o dvacet kilometrů delší bude za pět let úsek Baťova kanálu, po kterém bude možné plout lodí. Vyplývá to z Koncepce vodní dopravy do roku 2023, kterou tento rok schválila vláda. Jejím cílem je zhruba za půl miliardy korun prodloužit vodní cestu do Hodonína a Kroměříže – celkem na víc než 72 kilometrů.