Železniční trať mezi Frýdlantem nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku a Valašským Meziříčím na Vsetínsku prošla rekonstrukcí, která stála téměř miliardu korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tam dala upravit železniční svršek i spodek, mosty a technologická zařízení.Cílem bylo zvýšit na trati rychlost vlaků i bezpečnost cestujících, sdělila ve čtvrtek mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Miliardu. Tolik stála rekonstrukce trati z Frýdlantu nad Ostravicí
Trať by tak nyní měla odpovídat evropským parametrům a standardům, zjistil redaktor České televize Petr Mecner.
„Přínosem je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Bylo možné navýšit traťovou rychlost až na 100 kilometrů v hodině, což se příznivě projeví zkrácením jízdních dob. Cestující také ocení pohodlnější a bezpečnější přístup na nástupiště v železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Před modernizací tam byla traťová rychlost 70 kilometrů za hodinu.
Kunčice pod Ondřejníkem mají nově ve stanici podchod vybavený výtahy. Proměnou prošla i zastávka v Čeladné (obojí na Frýdecko-Místecku). Na trati bylo rekonstruováno 26 přejezdů.
Rekonstrukce trati začala loni v červnu. Více než 750 miliony korun by na ni měly přispět evropské dotace. Investorem je SŽDC, zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra a OHL ŽS.
Frýdlant nad Ostravicí již opraven je
Předloni SŽDC dokončilo rekonstrukci železniční stanice Frýdlant nad Ostravicí, který bývá nazýván bránou do Beskyd. Stanice patří mezi důležité železniční uzly na trati z Ostravy do Valašského Meziříčí. Slouží rovněž jako přestupní bod pro cestu do Ostravice.
Celý stavební proces trval rok. Stanice dostala například nový podchod i nástupiště. Úpravy stály téměř 237 milionů korun.
Rekonstrukcí prošly také železniční svršek, mosty či přejezdy. Po úpravách kolejiště mohou nově z nádraží současně odjíždět vlaky ve směru na Frenštát pod Radhoštěm a na Ostravici.