OBRAZEM: Proměny pražského Libeňského mostu v průběhu desetiletí

Chátrající Libeňský most v Praze je lepší zbourat a postavit na jeho základech nový. Takový je názor hlavního města po tom, co dostalo výsledky studie Kloknerova ústavu ČVUT. Ta se zabývala technickým stavem mostu a možnostmi, jak řešit jeho budoucnost. Stav mostu se navíc stále zhoršuje a podle odborníků musí město postupovat co nejrychleji. Podívejte se, jak most architektů Pavla Janáka a Františka Mencla vypadal po dokončení a jak se měnil v průběhu desetiletí.

  • Podle loňské zprávy Technické správy komunikací je Libeňský most v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. Od roku 1928, kdy byl uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.
  • Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.