Microsoft koupí za 1,5 bilionu korun herního giganta Activision Blizzard

Americká softwarová společnost Microsoft koupí za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu korun) vývojáře her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu Activision Blizzard. Ta mimo jiné vlastní hry, jako je Call of Duty, Diablo, Warcraft či Starcraft. Akvizice má urychlit růst herní divize Microsoftu, oznámily firmy ve společném sdělení. Po dokončení transakce bude Microsoft podle výše tržeb třetí největší herní firmou na světě – za společnostmi Tencent a Sony.

Transakce je největším převzetím ve videoherním průmyslu. Microsoft nabídl za jednu akcii Activision Blizzard 95 dolarů. To proti páteční závěrečné ceně akcií představuje prémii kolem 45 procent. V pondělí byly akciové trhy v USA kvůli svátku zavřené.

„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy na všech platformách a budou hrát důležitou roli v rozvoji platforem metaverse,“ uvedl generální ředitel Microsoftu Satya Nadella.

Dohodu musí schválit regulační úřady

Transakci už schválily správní rady obou společností. Ještě ji posoudí regulační úřady a schválit ji musejí akcionáři Activision Blizzard. Uzavřena by měla být ve fiskálním roce 2023.

Poptávka po videohrách v době pandemie prudce vzrostla. Lidé, kteří byli kvůli uzávěrám nuceni zůstat doma, totiž více hráli počítačové hry, aby se nějak zabavili. Minulý týden konkurenční vydavatel videoher Take-Two Interactive Software oznámil, že za 11 miliard dolarů koupí firmu Zynga, tvůrce hry FarmVille.

Výhoda pro Xbox

Převzetí společnosti Activision Blizzard přichází v době, kdy se tato firma potýká s problémy kolem obvinění ze sexuálního obtěžování zaměstnankyň. V pondělí společnost uvedla, že v souvislosti s touto kauzou propustila či potrestala desítky zaměstnanců.

Nadella se k aféře přímo nevyjádřil, poukázal nicméně na důležitost firemní kultury. Pro společnost Activision Blizzard je podle něj zásadní, aby naplnila své závazky ohledně zlepšení podmínek na pracovišti. „Bude na tom záviset úspěch této akvizice,“ prohlásil šéf Microsoftu.
Výzkumná společnost Mordor Intelligence odhaduje loňskou hodnotu globálního trhu s videohrami na 173,7 miliardy dolarů (3,7 bilionu korun). Předpokládá, že do roku 2027 se hodnota tohoto trhu vyšplhá na 314,4 miliardy dolarů.

Microsoft je výrobcem herních konzolí Xbox. Díky hrám společnosti Activision Blizzard by platforma Xbox mohla získat výhodu vůči konkurenční platformě PlayStation japonské firmy Sony, píše agentura Reuters.

Předloni se Microsoft dohodl na převzetí herní společnosti ZeniMax Media za 7,5 miliardy dolarů. ZeniMax Media vlastní vydavatele počítačových her Bethesda Softworks, který stojí za herními hity, jako jsou střílečka Doom a série The Elder Scrolls.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Během pár týdnů se vyrovnaný rozpočet nedá sestavit, říká Ševčík

Místopředseda rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Miroslav Ševčík (za SPD) mluvil ve středečním Interview ČT24 zejména o rozpočtu na rok letošní a příští. Prozradil, kterým resortům by peníze přidal, kterým naopak sebral. Opakovaně kritizoval končící vládu. Zároveň ale připustil, že vyrovnaný rozpočet se „během pár týdnů“ sestavit nedá. Také sdělil, kdy chce prý šéf hnutí ANO Andrej Babiš oznámit, jak hodlá vyřešit svůj střet zájmů. Rozhovor vedl Daniel Takáč.
před 22 hhodinami

Průměrná mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta

Průměrná mzda v Česku stoupla ve třetím čtvrtletí meziročně o 7,1 procenta na 48 295 korun. Ve srovnání se stejným loňským kvartálem tak přibylo zaměstnancům ve výplatě v průměru 3194 korun. Při zohlednění inflace, která činila 2,5 procenta, mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta, informoval na webu Český statistický úřad.
včera v 10:40

Univerzitní spin-offy sílí. Pomáhají výzkumu a míří do světového byznysu

Univerzitní firmy, takzvané spin-offy, které vysokým školám přinášejí zisk, jsou v zahraničí běžné. V tuzemsku se tento model prosazuje pomaleji. Na konferenci v Ostravě, pořádané agenturou CzechInvest, zazněly příklady úspěšných firem, které dokážou z akademického výzkumu vytvořit mezinárodně konkurenceschopný produkt i finanční přínos pro vysoké školy.
včera v 09:24

Humanoidů v Číně vzniká spousta, kupuje je málokdo. Země se bojí bubliny

Čína vsadila na to, že se stane světovou velmocí v humanoidních robotech. Podle několika analýz ale možná přišla s touto technologií příliš brzy, protože reálně o ni není příliš zájem.
včera v 06:30
Načítání...