Adidas se zbavuje značky Reebok. Prodá ji za více než dvě miliardy eur

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se dohodl, že prodá svou americkou značku Reebok americké společnosti Authentic Brands Group (ABG). Ta za značku zaplatí až 2,1 miliardy eur (přes 53 miliard korun). Adidas to oznámil v tiskové zprávě.

Adidas značku Reebok koupil asi před patnácti lety, aby mohl lépe soupeřit se svým tradičním americkým konkurentem Nike. Za značku tehdy zaplatil zhruba 3,1 miliardy eur. Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila.

Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své hlavní značky Adidas ve Spojených státech. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, ke kterým patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka Beyoncé, poznamenává agentura Reuters.

Adidas již v únoru oznámil, že prodej Reeboku chystá. Firma se nyní hodlá zaměřit na posilování pozice své hlavní značky Adidas na globálním trhu se sportovním zbožím. Dokončení prodeje se očekává v prvním čtvrtletí příštího roku. „Věříme, že s touto změnou vlastnictví bude mít značka Reebok dobrou pozici k dosažení dlouhodobého úspěchu,“ uvedl šéf Adidasu Kasper Rorsted.

Zakladatel a šéf ABG Jamie Salter označil převzetí značky Reebok za důležitý mezník v historii svého podniku. ABG vlastní práva na různé oděvní a zábavní značky, o které se stará, dále je rozvíjí či poskytuje licenci na jejich použití.