Slavnému hollywoodskému nápisu je sto let, místní u něj chtějí zřídit návštěvnické centrum

Události: Výročí hollywoodského nápisu (zdroj: ČT24)

Sto let oslaví letos symbol filmového průmyslu v Los Angeles – nápis Hollywood. Tamní obchodní komora se rozhodla při této příležitosti podpořit stavbu turistického centra. V příštích měsících plánují pořadatelé velkolepé oslavy i s vizuálními efekty za přispění hollywoodských filmových studií. To vše ve snaze přilákat sponzory na vybudování návštěvnického střediska.

Pro celý svět je nápis symbolem filmové slávy a úspěchu. Teprve při oslavách 100. výročí jeho existence se ovšem začíná mluvit o tom, že by si zasloužil i vlastní turistické centrum. „Je tu totiž tolik turistů, kteří přichází z celého světa a chtějí se dozvědět o jeho historii,“ vysvětluje Jeff Zarrannim z neziskové organizace Hollywood Sign Trust.

Vše začalo v roce 1923. Nápis Hollywoodland postavila téměř stovka mexických dělníků. Lákal na prodej parcel. Vznikly tu přepychové vily. Nápis ale po letech chátral. V roce 1949 začal namísto realit nadneseně prodávat filmový, televizní a rozhlasový sen –⁠ a to když byl zkrácený jen na Hollywood.

K nápisu se teď není možné dostat – policie tomu brání za pomocí nejmodernější techniky. „Je tam spousta kamer, detektorů pohybu, hlásičů,“ popisuje Zarrannim.

Mocným protivníkem při cestě zhlédnout slavný nápis jsou také mraky a mlha. I proto by plánované návštěvnické centrum mělo nabídnout možnost pořídit fotografii, jako by byli turisté přímo před nápisem.