Google zapojí umělou inteligenci do svých produktů. Míří i do souboje s Microsoftem

Společnost Google ze skupiny Alphabet integruje generativní umělou inteligenci do vyhledávání a dalších klíčových produktů. Na vývojářské konferenci Google I/O 2023 to ve středu řekl šéf firmy Sundar Pichai. Firma doufá, že se jí podaří vyvolat u zákazníků stejné nadšení, jaké v posledních měsících vzbudilo včlenění umělé inteligence do konkurenčního vyhledávače Bing od společnosti Microsoft, připomíná agentura Reuters. Google svého chatovacího robota Bard zpřístupní ve 180 zemích.

„Přetváříme všechny naše klíčové produkty, včetně vyhledávání,“ řekl Pichai. Vedle vyhledávání zapojí Google generativní umělou inteligenci například do služby Gmail, kde dokáže vytvářet návrhy zpráv, a dále do služby Google Photos, kde dokáže provádět zásadní změny snímků.

Firma vyvíjí rozšíření chatbota Bard, aby s ním mohli uživatelé komunikovat z aplikace Maps či textového editoru Docs. Zákazníci cloudové divize si budou moci vytvořit s využitím svých dat vlastní nástroje založené na generativní umělé inteligenci.

Za aktuální verzí Barda se skrývá pokročilejší verze jazykového modelu PaLM 2. „To umožnilo v posledních několika měsících v Bardovi mnoho vylepšení, co se týče matematiky, logiky, argumentace, programování a opravování kódu,“ řekl na tiskové konferenci produktový manažer Jack Krawczyk. Pichai uvedl, že by mohl být použit i v chytrých telefonech.

Američtí uživatelé získají přístup ke generativnímu vyhledávání v příštích týdnech prostřednictvím čekací listiny. Jedná se o zkušební fázi, během níž bude Google sledovat kvalitu, rychlost a hodnotu výsledků vyhledávání, uvedla Cathy Edwardsová, pod niž spadají mimo jiné Google Apps a Google News.

Microsoft už svého chatbota spustil

Společnost OpenAI, kterou podporuje Microsoft, loni v listopadu představila chatbota ChatGPT, který dokáže na základě jednoduchých dotazů generovat mimo jiné články, eseje, vtipy, ale i poezii, scénáře, právní dokumenty či programovací kód. Spuštění chatbota vyvolalo závod mezi technologickými giganty ve vývoji podobných nástrojů. Microsoft tento nástroj posléze včlenil do svého vyhledávače Bing.

Edwardsová v rozhovoru uvedla, že cílem společnosti Google je využít generativní umělou inteligenci k tomu, aby se snížil počet kroků, které musí spotřebitelé učinit při rozhodování, a aby lidé mohli pokládat širší soubor dotazů.

Hraje se o internetovou reklamu

Google byl po dlouhá léta hlavním vyhledávačem na internetu. Poté, co jeho konkurenti začali nasazovat umělou inteligenci jako alternativu k prezentaci obsahu z internetu, se ocitl v ohrožení.

V sázce je podíl Googlu na koláči internetové reklamy, jehož hodnotu výzkumná společnost MAGNA letos odhaduje na 286 miliard dolarů (6,1 bilionu korun), napsala Reuters.