České školství potřebuje zejména stabilitu. Aby se učitelé nemuseli probírat stohy formálních dokumentů a mohli hlavně učit
KSČM k tématu Školství, sport, věda a mládež
České školství potřebuje zejména stabilitu. Aby se učitelé nemuseli probírat stohy formálních dokumentů a mohli se věnovat hlavně vzdělávání a výchově. V minulých letech naše školství zažilo celou řadu experimentů z pera ministrů a ministryň, které měly za následek pouze chaos. Jedním z takových experimentů je i nepromyšlená inkluze škodící jak dětem, které se mají inkludovat, tak ostatním dětem ve třídě. Je nutné změnit podfinancování českého školství, aby došlo ke zvýšení podprůměrných platů kantorů ve srovnání s jinými vysokoškolskými profesemi, ale též nepedagogických pracovníků jako jsou uklízečky, kuchařky, školníci a další. Zároveň – i vzhledem ke zdraví národa a eliminaci jevů jako je drogová či alkoholová závislost mladých – by mělo dojít ke zpřístupnění klubových sportů, neboť dle statistik si až 25 % rodin nemůže finančně dovolit své dítě do takového klubu vyslat. Vzdělání ani sport by se podle KSČM neměl řídit stavem peněženky rodičů, ale talentem dítěte!