Bochov (Karlovarsko) – Pomaleji budou řidiči projíždět Bochovem při své cestě po silnici I/6 z Karlových Varů do Prahy. Po deseti letech vyplněných tragickými nehodami dostala problém do rukou jiná skupina úředníků, která vyhověla žádosti obce o snížení rychlostního limitu u nebezpečné bochovské křižovatky.
Po deseti letech smrtelných nehod bude bochovská silnice bezpečnější
Bochovská křižovatka na silnici I/6 je nechvalně proslulá široko daleko. Každoročně na ní dochází zhruba k deseti dopravním nehodám včetně smrtelných. Přestože o problému každý věděl a radnice na něj opakovaně upozorňovala odpovědné úřady, nic se nedělo. Zdůvodnění bylo prosté: „Jakékoliv omezení rychlosti na silnicích první třídy by mohlo bránit plynulosti silničního provozu,“ zopakoval bochovský starosta Miroslav Egert to, co mnohokrát slyšel od úředníků.
Po roce 2010 se však začaly hýbat ledy. Nově se k problému dostala karlovarská dopravní policie, která po dalších dvou letech konečně zařídila umístění značek zpomalujících dopravu. Slibuje, že podobně se pokusí zvýšit bezpečnost i na dalších kritických křižovatkách. „Vyřešili jsme žádost obce Bochov a v případě, že budou další žádosti, budeme se jimi zabývat,“ uvedl policejní mluvčí Pavel Valenta.
Další žádosti se nejspíš skutečně objeví. Nebezpečný je celý úsek silnice mezi Bochovem a Žalmanovem a starostové mohou zatím pouze přihlížet rostoucímu počtu zničených vozidel, zraněných i mrtvých lidí. „Bohužel je skoro pravidlem, že pokud máme hlášenou nehodu v tomto úseku, jde o vážná zranění nebo lidské životy,“ uvedl jen s malou nadsázkou mluvčí hasičského sboru Martin Kasal.
Snížení rychlosti v problematických místech nebo výstražné tabule ovšem mohou pomoci pouze v omezené míře. Podle dopravních expertů existuje jediné trvalé řešení – postavit slibovanou rychlostní silnici R6. K tomu se ale stát nemá. V rámci staveb komunikací dálničního typu karlovarsko-pražský tah upozadil a zatím se nezdá, že by se něco změnilo.
Rychlostní silnice R6 je dnes hotová nebo se dokončuje v úsecích Praha–Nové Strašecí a Karlovy Vary–Cheb. Na zbylých osmdesáti kilometrech jsou všechny stavby přerušeny a jejich pokračování je v nedohlednu. „Vše záleží na finančních prostředcích, které v současné době nemáme,“ přiznal ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Rödl.