Některá města ve středních Čechách chtějí rozšířit parkovací možnosti o nová P + R parkoviště. Radnice a kraj tak reagují na rostoucí kombinované cestování lidí do práce. Do dvou let by proto mohlo na nádražích v okolí metropole vzniknout až tisíc nových parkovacích stání. Stavbu by města zaplatila s pomocí dotace.
Na nádraží autem, dál do práce vlakem. Města kolem Prahy chtějí P + R parkoviště
Třeba v Lysé nad Labem se u vlakového nádraží v pátek ráno nedá zaparkovat kvůli naplněnosti. Řidiči, kteří volné místo nestihnou zabrat, musí parkovat, kde se dá, nejčastěji u bývalých nádražních skladů. Navíc město přidalo parkovací místa s modrou zónou, která je určena pouze místním.
A s obdobnými potížemi se potýkají také další obce ve Středočeském kraji. Jejich radnice proto ve spolupráci s krajskými úředníky plánují stavbu dalších P + R parkovišť. Vzniknout by měly například v Mladé Boleslavi, Nymburce, Úvalech, Kutné Hoře nebo Benešově. Vycházejí především z toho, že přibývá lidí, kteří přijedou na nádraží autem a dál do práce cestují vlakem.
Třeba v Nymburce u nádraží by mělo vzniknout až 250 parkovacích stání. Navíc místní radnice vyjde vstříc také cyklistům a postaví tady cyklověž pro 120 kol. „Nymburkem vlaky odjede do Prahy denně 1000, 1500 lidí. To parkoviště je nutné, protože v této chvíli nám občané parkují v přilehlých ulicích, a tím pádem stěžují dopravu obyvatelům města i sami sobě,“ popisuje situaci místostarosta Pavel Fojtík (STAN).
- je forma kombinované přepravy s návazností individuální automobilové dopravy na veřejnou hromadnou dopravu. Umožňuje se budováním záchytných parkovišť v blízkosti nádraží, stanic metra a jiných terminálů veřejné dopravy nebo zřizováním parkovišť spojených s městem speciální linkou veřejné hromadné dopravy. Budování parkovišť P + R je důležitým nástrojem podpory veřejné hromadné dopravy a integrovaných dopravních systémů, respektive intermodální dopravy.
- (text: Wikipedia)