Vláda dokončuje přípravy na kampaň pro předsednictví - i s Čechem a Maxovou

Praha - Vláda ČR v těchto dnech dokončuje přípravy na spuštění kampaně, kterou uvede své řízení Evropské unie v příštím roce. K množství letáků, billboardů a plakátů s tematikou českého předsednictví v EU doplní také televizní spoty za účasti známých osobností. Úřad vlády dnes poprvé prozradil podrobnosti ze zákulisí kampaně. V blízkosti pražského kongresového centra se pod taktovkou režisérky Alice Nellis natáčí videoklip, jehož prvními tvářemi jsou fotbalový brankář Petr Čech a modelka Tereza Maxová.

Hlavním cílem televizních reklam a spotů je přehledné podání všech potřebných informaci ohledně role ČR jako dočasného lídra evropské hierarchie. Vláda tak hodlá reagovat na nepříznivé výsledky červnového průzkumu, podle kterého většina Čechů nejeví zájem o české předsednictví. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných takto odpovědělo, navíc mnohým z nich se prý nedostává dostatku informací. Právě nová kampaň by převažující postoj měla změnit.

S politikou mají obě osobnosti pramálo společného, na společné natáčení se však těší. „Ta práce je velmi jednoduchá, příjemná, navíc si člověk připadá, že je na kafi, s partou příjemných lidí,“ tvrdí populární modelka. Z politických kruhů však zaznívá mnohem vážnější tón. Během prvních šesti měsíců roku 2009 připadne na bedra českých politiků organizování důležitých schůzek, vnější reprezentace EU či určování programu jednání.

Oficiální kampaň začíná za čtrnáct dní. Navzdory důležitému poslání slibuje vtip a lehkost, navíc Petr Čech a Tereza Maxová nebudou jediné angažované tváře. „Budeme chtít informovat o předsednictví EU, neboť jdeme do horké fáze. Mohu vás ujistit, že kampaň bude veselá, sladká i obsažná,“ prozrazuje místopředseda pro evropské záležitosti Alexandr Vondra.

Vydáno pod