Špindlerův Mlýn (Trutnovsko) - Ocenění Grand Prix za nejvýznamnější projekty propagace cestovního ruchu v Česku za posledních 17 let dnes dostaly Česká televize, Český rozhlas a vydavatelství C.O.T. media. Česká televize ocenění získala za projekt Toulavá kamera, Český rozhlas za pořad Výlety. Vydavatelství zaměřené převážně na cestovní ruch C.O.T. media bylo oceněno za časopis pro management v cestovních ruchu COT business. Ceny byly vyhlášeny na festivalu ve Špindlerově Mlýně, který je součástí kampaně státní agentury CzechTourism „Česká republika - to letí!“
Toulavá kamera zvítězila v soutěži „Česká republika – to letí!“
„Před osmi lety to byl takový nejistý podnik a musela jsem své kolegy přemlouvat, aby se mnou do toho vůbec šli. A de facto během neuvěřitelně krátké doby dvou měsíců jsme byli schopni to, co bylo jen na papíře, přetavit v život, tak to považuji za zázrak,“ radovala se autorka pořadu Iveta Toušlová, která také Toulavou kameru moderuje.
Osobností českého turistického průmyslu za posledních 17 let se podle verdiktu stočlenné poroty stal ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. Ocenění získal za celkový přínos a podporu aktivit v cestovním ruchu. Vondruška byl od listopadu 2004 do jmenování ministrem loni v květnu ředitelem agentury CzechTourism.
Oficiálně si ocenění převzaly i již dříve zveřejněné nejlepší turistické počiny v oblasti cestovního ruchu od roku 1993. Nejmódnějším turistickým cílem v Česku se staly jižní Morava a Stodolní ulice v Ostravě. Za nejromantičtější místo považuje odborná porota zámek Hluboká nad Vltavou, nejmagičtějším městem je Český Krumlov.
Nejlepším turistickým produktem je liberecké zábavní centrum Babylon, nejlépe obnoveným turistickým objektem jsou pražské Sovovy mlýny. Nejekologičtějším regionem je Šumava, nejunikátnější budovou pražský Tančící dům, oceněn byl i zámek Zbiroh, centrum Prahy a webový portál Kudy z nudy.
Špindlerovský festival potrvá do soboty a jeho součástí bude například i prezentace regionální kuchyně a vystoupení umělců. Má také připomenout 17 let existence CzechTourismu. Mediální kampaň „Česká republika - to letí!“ je dosud největší kampaní na podporu domácího cestovního ruchu, agentura na ní vyčlenila zhruba 70 milionů korun.