K posledním věcem člověka patří i design. Alespoň na přehlídce Prague Design Week, která do 17. května představí mimo jiné designové pohádky, srdce nebo rakve. Návštěvníky chce seznámit nejen s výslednými produkty, ale i s procesem jejich vzniku.
Smrt si nevybírá, design ano
K vidění bude například v tuzemské premiéře expozice Bylo nebylo, prezentovaná zatím jen na London Fashion Week. Pět designérů se při tvorbě inspirovalo světem pohádek, kouzel a mýtů. Jeden z mýtů boří i optimistické pestrobarevné a dekorované rakve, urny a náhrobky z dílny HogoFogoDesign. Vznikaly s mottem „smrt si nevybírá, vy můžete“ - design pro ty, kterým záleží na tom, jak vypadají, když odcházejí ze světa".
Pod hashtagem #SRDCE se zase skrývá interaktivní instalace studentů z ateliéru Multimediálního designu na Západočeské univerzitě. Jejich srdce pulzuje a svítí podle pohybu v jeho okolí. Na přehlídce se lidé seznámí také se spolkem Ještěd 73, který usiluje o revitalizaci hotelového interiéru na vysílači Ještěd, nebo s charitativním módním bazarem.
Celkem se Prague Design Week účastní přes sedmdesát tvůrců - designérů užitého designu, šperkařů, módních návrhářů i zástupců z ateliérů škol a firem. „Snažíme se návštěvníka vtáhnout do procesu, chtěli bychom mu ukázat, co všechno se za designem skrývá, kolik je za ním práce, kolik slepých uliček,“ uvedl k programu organizátor přehlídky Ondřej Kynek.
Výstavu v Kafkově domě, která je částečně prodejná, tak doplňují i přednášky, Design Kino nebo workshopy (program najdete zde).