Berlín – Sterilní prostředí není nic pro něj. Česko-německý fotograf Peter Gesierich raději vyhledává zapadlá špinavá místa s atmosférou, která ladí s jeho výtvory. Foťák má vždy po ruce a sám se přirovnává ke kovboji z Divokého západu a s nabitým koltem za pasem. Své fotografické úlovky nyní vystavuje v kdysi slavném německém kině Delphi.
Humus a špína - nejlepší místo pro výstavu
„Mně se jedná hlavně o to, aby ty fotky nevisely na bílých zdech, v nějakém perfektním prostředí, kde všechno je sterilní. V takových prostorách vystavuju nerad, lépe řečeno nevystavuju vůbec,“ odůvodňuje osmdesát let staré prostory berlínského biografu. Ten autora mimo historie nadchl i oprýskaným zdivem a zašlým interiérem, který považuje za ideální místo.
Gesierich původně pochází z Ostravy, odkud dva roky před sametovou revolucí emigroval do západního Německa. Nevystavuje s pravidelností, proto jsou jeho exhibice spíše výjimečnou záležitostí. Berlínští nadšenci si nyní mohou prohlédnout portréty, pohledy na světové metropole nebo pouliční momentky, jež se pro Gesiericha staly typické.
- Fotografie Petera Gesiericha zdroj: Peter Gesierich
- Forografie Petera Gesiericha autor: Peter Gesierich , zdroj: Peter Gesierich
„Nikdy nevyjdu z domu s tím, že bych si řekl, že jdu dneska fotit nebo jdu něco vytvořit. Já pracuju tak, že mám neustále otevřené oči a neustále foťák v ruce,“ popsal svou práci. Svůj fotoaparát má prý pořád nastavený v pohotovostním režimu. „Dá se to přirovnat jako dříve na Divokém západě, kdy člověk musel mít u sebe pistoli a musel ji mít nabitou,“ poznamenal fotograf.
Vyrůstání v komunismu se ale v tvorbě devětačtyřicetiletého Ostravana neodráží. Sice přiznává, že mu tyto zkušenosti dopomohly na výsluní, nepovažuje je ale za klíčové. Po příjezdu do Německa se živil jako grafický designér, vydavatel či pilot horkovzdušných balonů. V Československu vystudoval fotografii, na plný úvazek se jí však věnuje posledních sedm let.
Do sousední metropole si mohou jeho příznivci zajet do 21. října, kdy výstava končí.