Korejská tanečnice a choreografka Eun-Me Ahn vloni nadchla české publikum s představením tančících babiček. Nyní se do české metropole vrátila, aby se svou skupinou v divadle Ponec vedla dva workshopy pro profesionální tanečníky i veřejnost. Letos v červnu pak do Stověžaté zavítá opět, aby s vystoupením Let Me Change Your Name zahájila festival Tanec Praha.
Exploze barevnosti. Eun-Me Ahn se zastavila v Ponci, vrátí se v červnu na Tanec Praha
„Máme jen dvě nohy a jedno tělo. Stačí ho rozpohybovat zprava do leva. Stane se to vaším tancem. Nesnažíme se jen učit, ale ukázat, jak můžete využít své tělo a vytvořit vlastní choreografii,“ vysvětlila korejská choreografka, jak k tanečním dílnám přistupuje.
Její workshopy vyvrací představu, že tanec je záležitostí pouze mladých dívek a mužů. Eleonoře je čtyřiasedmdesát a taneční dílnu s Eun-Me Ahn absolvovala už vloni. „Zaujalo mě, že je schopná pracovat s mladýma i se seniorkami,“ pochvaluje si.
Ženy starších ročníků choreografku inspirují. Její krajanky přežily druhou světovou válku i korejský válečný konflikt v 50. letech a nyní žijí ve společnosti, jíž dominují muži. Z života plného sebeovládání je proto Eun-Me Ahn vytrhla a dala dohromady představení Dancing Grandmothers, ve kterém korejské babičky tančí – mnohé poprvé v životě.
Barevnost, odvaha, kýč
Eun-Me Ahn je sama v šestapadesáti aktivní tanečnicí a stačí kolegům o generaci mladším, které má v souboru. „Ona se strašně liší barevností, nebojí se kýče, nebojí se jít do velice odvážných obrazů, a tím úplně vybočuje z toho, co můžete v Koreji běžně vidět,“ vysvětlila ředitelka festivalu Tanec Praha Yvonna Kreuzmannová.
Extravagancí a barevností oplývá i představení Let Me Change Your Name. Jím Eun-Me Ahn spolu se svým tanečním souborem 3. června zahájí letošní ročník Tance Praha. V programu festivalu, který se krom Prahy koná v dalších 20 městech, se mimo hostů z Koreje představí také soubory či tanečníci z Izraele, Francie, Itálie, Chorvatska, Polska či Rakouska.