Národní galerie v Praze mění svoji „podobu“. Nový vizuální styl, nové označení a nové logo mají více odpovídat současnosti. Změny se chystá významná galerijní instituce zavádět během roku. Vítězný návrh studia Najbrt, stejně jako další soutěžní návrhy si zájemci mohou do 3. června prohlédnout v Café Jedna ve Veletržním paláci.
Český lev „propadl“ dírou. Národní galerie představila nový vizuální styl
Ředitel Národní galerie se o novou grafickou identitu pokoušel záhy po svém nástupu do galerie v roce 2014. Uváděl tehdy, že současné logo přestalo splňovat nároky moderního muzea výtvarného umění a je konzervativní a příliš historizující. Výběrové řízení před třemi lety ale skončilo neúspěšně, NG ho zrušila.
Až na druhý pokus našla „to pravé“ v návrhu Studia Najbrt. Logo s českým lvem tak zmizí – shodou okolností v roce stého výročí založení Československa – a nahradí ho nové, pouze písmenné. „Je to kompozice tří písmen, uprostřed nichž vzniká volný prostor, který symbolizuje obraz nebo i výstavní prostor a zároveň je to prostor pro vizuální, textovou informaci či pro videoanimaci,“ popsal logo grafik Aleš Najbrt.
Logo také odráží nové označení instituce, tedy Národní galerie Praha (místo Národní galerie v Praze), a s ním související zkratku: NGP. „Umožňuje prezentaci širokého spektra aktivit a umění od starověku po současnost,“ ohodnotila nové vizuální pojetí odborná porota. Společně se zástupci Národní galerie v ní zasedli grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil a ředitelka organizace Czechdesgin Jana Vinšová.
… patří k vyhledávaným tuzemským grafickým studiím. Dlouhodobě spolupracuje s karlovarským festivalem nebo s Českou filharmonií, vytvořilo i nová loga pro několik českých měst či akademických institucí.