Škoda v Ženevě představuje nové SUV, je větší než Yeti

Automobilka Škoda Auto chystá do budoucna vozy s takzvaným autonomním řízením, tedy auta, která bude řídit elektronika bez nutného zásahu řidiče. Objeví se rovněž elektromobily a hybridní auta. Další směřování značky do světa autonomního řízení a elektromobility naznačuje také hlavní novinka Škody, koncept velkého SUV pod označením VisionS. Ten automobilka na ženevském autosalonu nyní představuje ve světové premiéře.

„Designem, koncepcí a praktičností napovídá VisionS, jak bude nové SUV vypadat. Studie kromě toho představuje řadu budoucích technologií, jejichž význam pro naše zákazníky stále roste. Proto se Škoda zabývá tématy, jako je elektromobilita, autonomní řízení a kvalitní propojení vozu, řidiče a cestujících navzájem i s okolním světem,“ uvedl generální ředitel Bernhard Maier.

VisionS je s délkou 4,7 metru, šířkou 1,9 metru a kufrem o objemu 460 litrů výrazně větší než dosud jediný SUV model – Škoda Yeti. Zároveň je první škodovkou se třemi řadami sedadel. Koncept je vybaven plug-in hybridním pohonem, který bude k dispozici i pro zákazníky sériového vozu, jenž se má objevit ve druhé polovině roku.

Dojezd až 1000 kilometrů

Základem je benzinový čtyřválec 1,4 TSI, který doplňují dva elektromotory v převodovce a u zadní nápravy. Systémový výkon je 225 koní a kombinovaný dojezd až 1000 km. 

Novinkou pro značku je druhý displej na přístrojové desce, která je uspořádaná tak, aby vyhovovala jak řidiči, tak spolujezdci. Na středové konzole vozu se nachází třetí displej a cestující ve druhé a třetí řadě sedadel mají k dispozici displeje v hlavových opěrkách. V každých dveřích je integrován jeden Phonebox, ve kterém se chytré telefony pasažérů indukčně nabíjejí, zatímco osobní nastavení, data a informace z telefonů lze procházet na vlastním displeji.

V Ženevě se ukazují automobilové novinky, včetně SUV od Škody (zdroj: ČT24)

Přístroje ovládané hlasem a gesty

V příštích letech zavede Škoda Auto do sériové výroby volně programovatelné sdružené  přístroje. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Prezentaci značky na autosalonu u Ženevského jezera doplní nová Octavia RS s pohonem 4×4, plynová Octavia G-TEC s převodovkou DSG a outdoorová Fabia Combi ScoutLine.

Hybrid bude na trhu od roku 2019

Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen.
Bernhard Maier
generální ředitel Škody Auto


U elektromobilu zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Eletromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Koncern VW chystá 20 elektromobilů a hybridů

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil generální ředitel skupiny Matthias Müller. Čistě na elektřinu v současnosti jezdí například jedna z verzí VW Golf.

Budoucnost je také v autonomním řízení

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

Volkswagen se od loňska potýká s problémy kvůli softwaru, který obchází měření emisí u jeho dieselových motorů. Podle Müllera bude letošek rokem řešení tohoto problému.

Limuzína Phideon má dobýt Čínu

Automobilka Volkswagen představila nástupce vlajkové lodi Phaeton, určeného pro čínský trh. Pětimetrová limuzína Phideon bude uvedena v Číně v letošním třetím čtvrtletí. Avantgardní čtyřdveřový sedan zaujme postavení nad modelem Passat a v Číně nabízeným modelem Magotan. Nový Phideon byl vyvinutý v Německu s podporou čínského partnera SAIC-Volkswagen.

Phideon vznikl jako první Volkswagen na modulární platformě MLB pro vozy s motorem uloženým podélně. Limuzína bude uvedena na trh jak s úspornými motory TSI, tak i s hybridním pohonem. Vrcholný třílitrový šestiválcový agregát bude mít výkon 300 koní a pohon všech kol, kromě toho bude nový pětimístný Volkswagen nabízen ve verzi se čtyřválcem 2.0 TSI a pohonem předních kol.

Vedle Phideonu VW v Ženevě představil modernizovanou podobu mini vozu up! s novým motorem, Tiguan druhé generace, koncept SUV kabrioletu T-Cross Breeze nebo jubilejní model Golf GTI Clubsport s výkonem 290 koní.