Prodej automobilů v Číně se v květnu meziročně zvýšil o 11,7 procenta na 2,14 milionu vozů. Vyplývá to podle agentury Reuters z odhadů, které zveřejnil čínský svaz výrobců automobilů (CAAM). V dubnu prodej podle dřívějších údajů CAAM stoupl o 4,4 procenta po výrazných propadech v předchozích dvou měsících, za kterými stály negativní dopady koronavirové krize.
Růst prodeje aut v Číně v květnu podle odhadů zrychlil
Svaz rovněž odhadl, že v období od ledna do května prodej automobilů meziročně klesl o zhruba 23 procent na 7,9 milionu vozů. Upozornil, že jeho odhady jsou založeny na údajích o prodeji, které získal od klíčových podniků.
V dubnu zaznamenala Čína první meziroční nárůst prodeje aut za téměř dva roky. V březnu prodej kvůli koronaviru klesl o 43 procent, v únoru se propadl dokonce o 79 procent. Epidemie prohloubila útlum, se kterým se čínský automobilový sektor potýká už delší dobu.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm rovněž pro českého výrobce Škoda Auto.